کد خبر: 226088 - تاریخ: شنبه، 1 اکتبر 2022 - 07:38

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان،؛

۷۸ درصد شالیزارهای گیلان مکانیزه برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به پایان برداشت برنج در این استان گفت: امسال ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به روش مکانیزه برداشت شد که ۷۷.۷۳ درصد از اراضی شالی استان را شامل می‌شود.

به گزارش خوبان، صالح محمدی با بیان اینکه برداشت مکانیزه برنج امسال در گیلان نیز افزایش داشته است، افزود: ۱۸۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به روش ماشینی برداشت شد که این میزان درسال قبل ۱۷۵ هزار هکتار بود.

وی سطح زیرکشت برنج در استان را ۲۳۸ هزار هکتار عنوان و ذکر کرد: از این میزان ۲۱۳ هزار هکتار ارقام محلی از جمله هاشمی، علی کاظمی، حسن‌سرا، دُم سیاه، بی‌نام، حسین و صدری و ۲۵ هزار هکتار ارقام پرمحصول شامل؛ خزر، شیرودی، فجر، آنام و گیلانه کشت شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش شلتوک برنج در سال زراعی جاری نسبت به پارسال گفت: امسال افزون بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک برداشت شده در حالیکه این آمار سال گذشته نزدیک به یک میلیون تن بوده‌است.

وی ارزش اقتصادی تولید برنج در سال جاری را بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: حدود ۳۰۰ هزار بهره بردار برنج در این استان فعالیت دارند.

محمدی درباره کشت مکانیزه برنج گیلان در سال زارعی جاری گفت: امسال ۱۷۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان به روش مکانیزه کشت و وجین شد ضمن اینکه ۱۵۰ واحد بانک نشاء برنج در گیلان فعال بود.  

وی اظهار داشت: بیش از هشت هزار و ۴۰۰ دستگاه نشاء کار و چهار هزار و ۲۵۰ کمباین برنج امسال در استان فعال بود.

تولید بذرگواهی شده برنج افزایش می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه امسال یک هزار و ۶۰۰ تن بذرگواهی شده برنج در استان تولید شد، پیش بینی کرد که سال زارعی آینده تولید بذرگواهی شده برنج و توزیع بین کشاورزان در گیلان به ۲ هزار تن افزایش یابد.

وی بیان داشت:امسال نیز ۵۳۰ هزار و ۲۱۱ تن کود اوره، فسفات و پتاسه بین کشاورزان برنجکار استان گیلان توزیع شده‌است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads