کد خبر: 223330 - تاریخ: شنبه، 25 ژوئن 2022 - 09:48

یادداشت| ترویج فرهنگ مهدویت با جهانی‌شدن «سلام فرمانده»

ترویج فرهنگ مهدویت در عصر ظهور یکی از هدف نگاری جهان اسلام بود که به نظر می‌رسد با اجرای سرود «سلام فرمانده» در اقصی نقاط جهان، با سرعت و شتاب بیشتر صورت گرفته و موجب تقویت انسجام جهانی شده است.

به گزارش خوبان خبر ، حمیدرضا دنیادیده، فعال رسانه‌ای گیلان در یادداشتی نوشت: فرهنگ مهدویت شناخت جایگاه امام در هدایت بشریت است؛ امامی که می‌آید تا انسان‌ها را به سعادت حقیقی راهنمایی و آنان را باخدا، پیامبران، دین، اخلاق و آخرت آشنا کند و پس از سوق دادن زندگی‌مان به‌سوی خدا، ما را از بحران هویت نجات دهد.

مهدویت از غدیر آغاز و در عاشورا به بلوغ می‌رسد و منتظران بدون درک غدیر و همگون شدن با فرهنگ سرخ حسینی نمی‌توانند آن را درک کنند، مهدویت آغازی به درازای تاریخ دارد؛ واقعی و زنده و ممتد.

جامعه جهانی در گسترش فرهنگ مهدویت و تکوین دین نیاز به انسجام جهانی داشته و تحقق این خواسته بزرگ، جز با کار فرهنگی و بهره‌گیری از هنر در بستر رسانه غیرممکن بود.

ایران اسلامی داعیه‌دار فرهنگ سرخ حسینی و انتظار بوده و این میهن با تمدن که در اسلام پذیری و گسترش آن پیش‌قراول بسیاری از ممالک اسلامی ازجمله در منطقه هست، همیشه در تارک مفتخرانه شیعه خوش درخشیده و استان گیلان نیز همیشه نشان داده که در احیا و گسترش این فرهنگ یدی طولی دارد و هم کار ارزشمند فرهنگی را می‌فهمد و هم می‌تواند در شکل‌گیری و هدایت فرهنگ‌عامه جهان اسلام نقش‌آفرین باشد.

امروزه یکی از هنرمندانه‌ترین آثاری که در بستر رسانه در ترویج فرهنگ مهدویت جهان اسلام نقش داشته، قطعه «سلام فرمانده» گروه “ماح” است، کاری ارزشمند از جوانانی خوش‌فکر، باذوق و تربیت‌یافته در مکتب اهل‌بیت (س)؛ سرودی که به‌اندازه یک تاریخ با تمدن ارزش داشت و جامعه جهانی را در رسیدن به انسجام جهانی آماده کرد؛ نوای این سرود پس از اجرا در سراسر کشور به‌سرعت در جهان پیچید و زیر لب آحاد هر جامعه و قشری ، سیاه‌وسفید، زرد و سرخ، ایرانی و غیر ایرانی، آسیایی و آفریقایی و حتی آمریکای و … زمزمه می‌شود.

در رصد اخبار جهان و آثاری که «سلام فرمانده» در جهت ترویج فرهنگ مهدویت برجای گذاشته، نشان می‌دهد این سرود علاوه بر اجرا در ایران، در ترکیه، آذربایجان، هند، آفریقا و بحرین، در کشورهای غربی و اروپایی نیز در حال اجرا بوده و کلیپ‌هایی که در فضای مجازی میز منتشرشده حکایت از آمادگی مسلمانان در آمریکا برای اجرای سرود «سلام فرمانده» می‌دهد.

صدور فرهنگ مهدویت در اثری هنرمندانه، عاشقانه و آگاهانه با بهره‌گیری درست و به هنگام از ظرفیت رسانه یکی از امیدوارکننده‌ترین اخباری است که اصحاب جراید و خبرنگاران طی ماه‌های اخیر در دنباله‌روی از سرود «سلام فرمانده» با آن روبرو شده‌اند.

بسیار مایه مباهات و افتخار است که همچون گذشته ایران و گیلان عزتمند در شرایطی که دشمن نمی‌خواهد حتی یک خبر خوب و امیدوار کنده در جهان از ایران مخابره شود، امیدوارکننده‌ترین خبر و بزرگ‌ترین خبری که همه انتظارش را می‌کشند در سراسر جهان با «سلام فرمانده» به‌سرعت در حال تکثیر و انتشار است. به امید روزی که تیتر نخست همه رسانه‌های جهان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف باشد؛ ان‌شاءالله.

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads