کد خبر: 221616 - تاریخ: سه‌شنبه، 26 آوریل 2022 - 17:27

معاون وزیر کشور:

اعتبارات پیش بینی شده برای معضل پسماند بدون محدودیت است

معاون وزیر کشور با اشاره به تأکید دولت بر حل معضل پسماند به ویژه در منطقه سراوان، گفت: اعتبارات پیش بینی شده برای پروژه های پسماند محدودیتی ندارند.

به گزارش خوبان ، مهدی جمالی‌نژاد بعد از ظهر سه شنبه در جلسه پیگیری پروژه‌های مدیریت پسماند با اشاره به دستور وزیر کشور برای تسریع در پیگیری موضوع مسأله لندفیل سراوان و پروژه‌های مدیریت پسماند، اظهار کرد: باید بتوانیم موانع موجود در مسیر این پروژه‌ها را رفع و نسبت به سرعت بخشی اجرای آنها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای پروژه‌های پسماند بی نظیر و بدون محدودیت است، ادامه داد: باید از این منابع و اعتبارات حداکثر استفاده شود.

معاون وزیر کشور در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع پسماند، تأکید کرد: از همه اعضای دخیل در این پروژه‌ها انتظار داریم نهایت همکاری و انسجام لازم را برای پیشبرد اقدامات داشته باشند.

جمالی نژاد با تاکید بر اینکه برای نخستین بار ۱۲ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال در قالب اوراق مشارکت برای پسماند و سایر موضوعات مرتبط در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: متأسفانه شهر رشت بر عکس دیگر شهرداری‌های کشور در سال‌های اخیر از این دست اعتبارات به خصوص در بحث مدیریت پسماند و یا تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی شهری استفاده مطلوبی نکرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر کشور به موضوع احداث تراموای شهر رشت نیز اشاره و تصریح کرد: برای اجرای بدون نقص پروژه تراموای شهر رشت با توجه به تجربیات تلخی که در مونوریل قم و کرمانشاه به دست آمد، تاکید ما این است که برنامه‌های این بخش با نگاه تخصصی و کارشناسی شده پیش برود.

جمالی نژاد به مثبت وزیر کشور روی مقوله احداث تراموا اشاره و اضافه کرد: با پیگیری‌های نماینده شهر رشت و همچنین نظرات مثبتی که در حوزه تراموا رشت وجود دارد، انتظار داریم تا موانع تحقق این امر یکی پس از دیگری برداشته شود.

وی ادامه داد: در حوزه پروژه‌های مدیریت پسماند فرصتی استثنایی به وجود آمده است و شخص وزیر کشور هم روی این امر و فعالانه‌تر عمل کردن شهرداری‌ها برای استفاده بهینه از منابع مالی تاکید ویژه ای دارند که انتظار داریم شهرداری رشت هم همچنان رویه موجود خود را ادامه دهد.

 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads