کد خبر: 221046 - تاریخ: چهارشنبه، 6 آوریل 2022 - 09:37

۴۳۱ هکتار از اراضی ملی سال گذشته در استان گیلان آزادسازی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۴۳۱ هکتار از عرصه‌های ملی استان گیلان سال گذشته از دست متصرفان آزاد و ۲ هزار و ۴۳ فقره پرونده در این زمینه انجام شد.

به گزارش خوبان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان تصریح کرد: طبق این قانون چنانچه مشاهده شود سودجویانی اقدام به تصرف اراضی کرده، زمینی از عرصه‌های ملی را دورگیری یا دیوارکشی می‌کنند با آن‌ها مقابله می‌شود تا اراضی به وضعیت سابق خود بازگردد.

قربانی لرد از آزادسازی ۴۳۱ هکتار از اراضی منابع طبیعی توسط یگان حفاظت سال گذشته در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: در راستای انجام این مأموریت سال گذشته ۴۳۱ هکتار عرصه ملی از دست متصرفان آزاد و ۲ هزار و ۴۳ فقره پرونده در این زمینه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با اجرای احکام در مراجع قضایی بیش از ۸۳ هکتار از اراضی که اقداماتی نظیر ساختمان‌سازی بر روی آن انجام شده بود از دست متصرفان سودجو خارج و بیش از ۲۴۷ پرونده قضایی سال گذشته‌ برای متصرفان در سطح استان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه این تعداد پرونده مذکور حدود ۶۹ هکتار از اراضی ملی استان را در بر می‌گیرد افزود: امیدواریم با اجرای احکام مربوط به این پرونده‌ها به زودی این اراضی با حکم قضایی آزادسازی شود.

قربانی لرد با اشاره به اقدام جدید یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان برای پیشگیری از تصرف اراضی عنوان داشت: یکی از اقدامات جدید و بازدارنده یگان حفاظت منابع طبیعی استان گیلان برای پیشگیری از تصرف اراضی توسط سودجویان بلوک‌بندی عرصه‌های منابع طبیعی استان بود.

وی با اشاره به بازدارندگی بالای این اقدام یگان حفاظت در راستای بلوک‌بندی اراضی ملی با هدف کاهش تصرفات اذعان کرد: بلوک‌بندی عرصه‌های ملی استان گیلان سال گذشته با نیروهای در اختیار انجام و این عرصه‌ها به قرقبان‌ها و یگان‌های حفاظتی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: این اقدام خود امری پیشگیرانه و مؤثر در مقابل وقوع جرایم بود و توانست درصد قابل توجهی از تصرفات اراضی ملی، قطع درخت و سایر جرایم در عرصه‌های بلوک‌بندی شده را کاهش دهد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم برای مقابله با این جرایم عنوان داشت: خواسته ما از هم‌استانیان این است که در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در عرصه منابع طبیعی استان گیلان مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش دهند تا در اسرع وقت با آن برخورد شود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads