کد خبر: 220750 - تاریخ: دوشنبه، 28 مارس 2022 - 14:39

فرماندار رشت:

۳۵ واحد صنفی متخلف در رشت پلمب شد

فرماندار رشت با اشاره به انجام بیش از شش هزار و ۲۰۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و شناسایی ۲۸۵ واحد متخلف، گفت: ۳۵ واحد صنفی پلمب شدند.

به گزارش خوبان، حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت کرونا رشت با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی ورود گردشگران به این شهرستان، اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد بیش از ۴۰ درصدی ورود مسافر هستیم.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حداکثری بهداشت فردی و عمومی، افزود: نقش اصناف ارائه دهنده خدمات به شهروندان گیلانی و مسافران در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از هر زمان دیگری است.

فرماندار رشت با اشاره به انجام شش هزار و ۲۰۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ادامه داد: در همین مدت برای ۲۸۵ واحد صنفی متخلف اخطار صادر شده و نسبت به پلمب ۳۵ واحد صنفی فاقد استانداردهای لازم بهداشتی نیز اقدام شده است.

امام پناهی با تاکید بر اینکه عادی انگاری و عدم توجه به تکمیل واکسیناسیون دز سوم، دو چالش عمده پیش رو در مقابله و ریشه‌کنی ویروس کرونا هستند، اظهار کرد: متأسفانه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی سیر کاهشی داشته و از ۶۸.۷ درصد در هفته گذشته به ۶۳.۸ درصد رسیده است که قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه کمبودی در مورد تأمین واکسن مورد نیاز نداریم، بیان کرد: تاکنون ۵۶.۸۲ درصد شهروندان رشتی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و باقی شهروندان نیز باید این دُز را تکمیل کنند.

امام پناهی با اشاره به کاهش ۲۷.۵ درصدی بستری‌های کرونایی در شهرستان رشت، افزود: آمار بستری‌های روزانه به ۳۰ نفر رسیده و تعداد فوتی‌ها نیز ۶ نفر است.

فرماندار رشت بر لزوم تداوم نظارت‌ها بر مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی تأکید کرد و گفت: مجموعه دستگاه‌های نظارتی در پاسخ به اعتماد مردم در برخورد با واحدهای متخلف بهداشتی هیچ گونه اغماضی نمی‌کنند.

امام پناهی با تأیید اهمیت واکسیناسیون دانش‌آموزان در آستانه حضور دوباره دانش آموزان در کلاس‌ها، از صدور لوح مدرسه نمونه سلامت برای مدارسی که پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان آنها به بالای ۷۰ درصد برسد خبر داد.

وی با بیان ادامه روند تشویقی رستوران‌هایی که بر رعایت استانداردهای بهداشتی اهتمام ورزند، اظهار کرد: تاکنون برای سه واحد رستورانی که واجد استانداردهای لازم بهداشتی شناخته شده‌اند لوح واحد صنفی نمونه سلامت صادر شده است.

کد خبر 5454913
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads