کد خبر: 220744 - تاریخ: دوشنبه، 28 مارس 2022 - 09:35

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان؛

پیش بینی ۱۳۰ مرکز اسکان اضطراری برای مسافران نوروزی در گیلان

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با اشاره به پیش بینی افزایش ورود مسافر به این استان در دور دوم سفرها، گفت: برای اسکان اضطراری مسافران ۱۳۰ مرکز موقت پیش بینی شده است.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به آخرین آمارهای ورود مسافران به استان گیلان، اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تا به امروز بیش از ۹۰۶ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۳۳.۵ درصدی داشته است، افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۷۱۷ هزار مسافر و گردشگر وارد استان گیلان شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان در ادامه با اشاره به رشد ۳۲ درصدی در این بخش، گفت: در این مدت بیش از ۹۰۷ هزار نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت استان گیلان ثبت شده است.

وی به رشد ۱۲۳ درصدی در این بخش اشاره و با بیان اینکه در این مدت شاهد حضور گردشگران خارجی در استان گیلان بوده ایم، تصریح کرد: در مجموع ۲۵۲ گردشگر خارجی به استان گیلان در ایام نوروز سفر کرده اند.

آذرپور با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان گیلان توسط گردشگران، ادامه داد: بیش از ۱۹۲ هزار نفر از بناهای تاریخی و موزه‌های استان گیلان بازدید کرده اند که در این بخش نیز شاهد رشد ۵۱ درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم زیاد مسافران و گردشگران به استان گیلان و بهبود شرایط جوی پیش بینی می‌شود در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی شاهد افزایش مسافران باشیم، افزود: در همین راستا دستگاه‌های مختلف عضو ستاد تسهیلات سفر گیلان مکلف شدند همه امکانات قابل اسکان مسافران نوروزی پای کار بیاید.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تعیین ۱۳۰ نقطه در استان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی، تصریح کرد: ۵۱ نقطه در استان گیلان به منظور برگزاری برنامه‌های نوروزگاهی پیش بینی شده است.

وی به معرفی اماکن گردشگری و تاریخی استان گیلان به مسافران اشاره و با بیان اینکه در این راستا در تمام مبادی ورودی و خروجی استان مراکز و نمایشگاهی راه اندازی شده که مسافران را برای بازدید از این اماکن راهنمایی می‌کنند، ادامه داد: ۳۸ نقطه ورودی استان گیلان نمایشگاه‌های صنایع دستی با بیش از ۵۰۰ غرفه برپا شده است.

آذرپور با اشاره به پیش بینی شماره تماس ۰۹۶۲۹ برای راهنمایی گردشگران و مسافران، افزود: هموطنان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر و یا بیان انتقاد، شکایات و پیشنهادات و یا راهنمایی برای یافتن مراکز گردشگری و تاریخی استان گیلان با این شماره تماس بگیرند.

کد خبر 5454709
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads