کد خبر: 211526 - تاریخ: دوشنبه، 26 آوریل 2021 - 17:53

مدیرکل شیلات گیلان ؛

افزایش ۴۳ درصدی تولید خاویار در گیلان/ ۱۱۴۰ تن صادر شد

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به رشد ۴۳ درصدی تولید خاویار طی سال گذشته در استان، گفت: بیش از هزار و ۱۴۰ تن خاویار صادر شده است.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد افزایش ۴۳ درصدی تولید خاویار در استان گیلان بوده‌ایم، اظهار کرد: از این نظر در جایگاه نخست تولید خاویار کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۴۵۱ کیلوگرم خاویار در استان گیلان تولید شده است، افزود: از این مقدار هزار و ۱۴۰ کیلوگرم به کشورهای فرانسه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه صادر شده است.

مدیرکل شیلات گیلان به فعالیت ۶۷ مزرعه پرورش ماهی خاویاری در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد مزارع پرورش ماهیان خاویاری کشور در استان گیلان وجود دارد.

وی در ادامه به کیفیت بالای خاویار تولید شده در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه خاویار تولیدی در استان گیلان از نوع بلوگا است، اضافه کرد: ارزش هر کیلوگرم خاویار صادراتی ۷۰۰ دلار است.

مدبری با بیان اینکه میانگین تولید خاویار در مزارع پرورش ماهیان خاویاری استان گیلان حدود ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم بوده است، گفت: این میزان امسال به ۵ هزار و ۴۵۱ کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه پرورش دهندگان ماهیان خاویار در گیلان بیشتر تمایل به استفاده از مزارع ساحلی را دارند، ادامه داد: علت این کار طبیعی و ارگانیک شدن طعم ماهی خاویاری طبیعی است.

مدیر کل شیلات گیلان افزود: شهرستان تالش با تولید سالانه دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار پرورشی رتبه نخست تولید خاویار در گیلان را دارد.

وی با اشاره به اینکه علت افزایش تولید خاویار، تقاضای جهانی و شرایط مطلوب تولید این گونه دریایی است، تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون منابع زنده دریای خزر که ایران نیز در آن عضویت دارد صید تجاری ماهیان خاویاری از این دریا از سال ۲۰۱۲ ممنوع شده و تولید خاویار در گیلان در حال حاضر فقط به صورت پرورشی است.

کد خبر 5198217

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads