کد خبر: 207242 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 دسامبر 2020 - 23:23

مدیرکل شیلات گیلان

صید ۳۳۰تن ماهی استخوانی در خزر/۶ تعاونی پره مجوز گردشگری گرفتند

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به صید ۳۳۰ تن انواع ماهی استخوانی در خزر، گفت: برای شش شرکت پره مجوز فعالیت گردشگری در فصول غیر صید و بیکاری صیادان صادر شده است.

به گزارش خوبان، عظیم مدبری اظهار کرد: از ابتدای فصل صید در سال جاری تا کنون ۳۳۰ تن انواع ماهیان استخوانی در نوار ساحلی ساحلی خزر در گیلان صید شده است.

وی افزود: از این مقدار ۶۸ درصد ماهی کفال، ۲۶ درصد ماهی سفید و شش درصد سایر گونه‌ها بوده است.

مدبری تصریح کرد: ارزش ریالی این مقدار ماهی استخوانی صید ۲۲۵ میلیارد ریال است که توسط چهار هزار صیاد در قالب ۴۹ شرکت تعاونی صیادی در گیلان صید شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به موضوع بیمه صیادان، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از سوی مجمع نمایندگان گیلان در تلاشیم در فصل صید امسال ۱۰ درصد از ۲۷ درصد حق بیمه صیادان از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و با این کار گامی برای پایداری اشتغال جامعه صیادی برداشته می‌شود.

مدبری با اشاره به برنامه ریزی شیلات گیلان برای اشتغالزایی صیادان در فصول غیر صید و ایام بیکاری، تاکید کرد: دو منظوره کردن جایگاه‌های صیادی یکی از برنامه‌های در دست اقدام بوده که طی سال‌های اخیر شیلات گیلان به دنبال تحقق آن است.

وی ادامه داد: در راستای پایداری اشتغال جامعه صیادی در کمیته استانی با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه همانند میراث فرهنگی، شیلات و تعاون کار و رفاه اجتماعی، تعداد شش پره از ۵۱ پره گیلان در قالب استفاده دو منظوره صیادی و گردشگری و تفریحی به عنوان پایلوت این طرح انتخاب و مجوز فعالیت آنها صادر شده است.

مدبری همچنین اظهار کرد: شیلات گیلان در تلاش است مجوز فعالیت پرورش ماهی در قفس را نیز برای شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان صادر کند تا علاوه بر توسعه آبزی پروری، نقش بسزایی در افزایش درآمد خانوار جامعه صیادی و تولید استان داشته باشند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads