کد خبر: 17686 - تاریخ: جمعه، 1 فوریه 2013 - 11:30

فرمانده سپاه ناحیه مقداد رشت در گفتگو با خوبان خبر؛

پیروزی انقلاب اسلامی شروع یک دوره تاریخی جدید بود.

خوبان خبر: سرهنگ سیمائی: یکی از نتایج جشن های باشکوه انقلاب اسلامی می تواند شناساندن عظمت انقلاب به نسل جدید باشد.

خوبان خبر: به نظر شما رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران در 34 سال بعد از انقلاب اسلامی چه بوده است؟

با تبریک به مناسبت گرامی داشت ایام الله دهه فجر، انقلاب اسلامی ایران سه ویژگی داشت که نقش تعیین کننده ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و این ویژگی ها در استمرار انقلاب اسلامی هم همچنان موثرترین عامل به حساب می آید.این ویژگی ها عبارتند از: اسلامی بودن، مردمی بودن و رهبری دینی که در دوران انقلاب با رهبری حضرت امام (ره) و پس از آن هم با رهبری حضرت آقا این خط و حماسه امتداد پیدا کرد.

یکی از ویژگی های بسیار تاثیر گذار، حضور مردم در همه ی صحنه های انقلاب و دفاع مقدس بود که به عنوان یک نقطه قوت و اقتدار برای نظام محسوب می شود و همواره مسئولین نظام در تصمیم سازی های خود، با پشتوانه مردم، با اقتدار آرمان های نظام را دنبال می کنند.

خوبان خبر: نقش مردم گیلان را در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی تا چه اندازه تاثیر گذار می دانید؟

مردم گیلان چه در دوران انقلاب اسلامی و چه پس از آن همواره دوشادوش سایر مردم شریف ایران در صحنه های مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و حضور و پشتیبانی بی نظیر از حماسه دفاع مقدس، یار و یاور انقلاب و نظام بوده اند.

حضور بی نظیر مردم در پاسداری از دستاوردهای انقلاب را می توانیم در حماسه 8 دی 1388 مشاهده کنیم.

خوبان خبر: به نظر شما انقلاب ما در سال 57 به پایان رسید یا این انقلاب همچنان ادامه دارد؟

همان طور که عرض شد، انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید اما در واقع پیروزی انقلاب اسلامی شروع یک دوره تاریخی جدید بود. چون بلافاصله با استقرار نظام جمهوری اسلامی، توطئه های دشمنان علیه نظام شروع شد و با انواع تهاجمات سخت و نرم، همچنان انقلاب اسلامی به کار خود ادامه می دهد و به لطف الهی با اقتدار کامل روز به روز عزتمند تر می شود.

IMG_0191

خوبان خبر: اهمیت نقش و حضور مردم را در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری آن چگونه ارزیابی می کنید؟

حقیقتاً نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در صحنه های مختلف بی بدیل بود. حضور در تظاهرات، درجبهه های دفاع مقدس و همچنین حضور در بیش از 30 انتخابات نشان از نقش بسیار پررنگ مردم در انقلاب دارد.

خوبان خبر: گرامیداشت همه ساله ی دهه فجر تا چه اندازه مهم می باشد و چه دستاوردهایی را به همراه دارد؟

همه می دانیم که برای پیروزی انقلاب اسلامی، هزینه های زیادی پرداخت کردیم. دادن هزاران شهید و مجروح و جانباز و در پی آن پیشرفت های حاصل از انقلاب آنقدر ارزشمند است که به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند: حفظ نظام از اهم واجبات است و باید نسل جدید که وارث این انقلاب بزرگ است، ضمن شناخت کامل ابعاد آن در حفظ و صیانت از انقلاب نقش آفرینی کند.

بنابراین یکی از نتایج جشن های باشکوه انقلاب اسلامی می تواند شناساندن عظمت انقلاب به نسل جدید باشد.

خوبان خبر: سپاه ناحیه مقداد به مناسبت دهه فجر چه اقداماتی در دست اجرا دارد؟

ناحیه مقداد هم به همین مناسبت برنامه های مختلفی را در ایام الله دهه فجر در نظر گرفته است که از جمله ی آن، برنامه های مختلف فرهنگی، بصیرتی، یادواره شهدا و نشست های سیاسی، مسابقات فرهنگی و ورزشی و حضور باشکوه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه می باشد.

همچنین افتتاح چند طرح عمرانی از جمله افتتاح دوباب مسکن محرومین ، جز برنامه های دهه فجر امسال است.

خوبان خبر: ان شاالله قرار است در ایام دهه فجر اردوی راهیان نور برگزار شود. کمی در خصوص کم وکیف برگزاری این مراسم برایمان توضیح می دهید.

همزمان با اولین روز دهه مبارک فجر حدود 300 نفر از دانش آموزان پسر مقاطع دبیرستان های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء در قالب کاروان های راهیان نور عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس خواهند شد.

 

خوبان خبر: به نظر شما برگزاری اردوی راهیان نور چه تاثیری در احیای فرهنگ جهاد و شهادت دارد و چه تاثیری برای نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند به همراه داشته باشد؟

یکی از برنامه های تاثیرگذار در شناخت سیره شهدا و حماسه دفاع مقدس، اردوی راهیان نور است که در چند سال گذشته  مردم برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس استقبال بی نظیری نموده اند. این برنامه در چند سال اخیر با اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی در قالب اردوهای آمادگی دفاعی، نقش بسیار تعیین کننده ای، درشناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان دارد.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزاریم.

من هم از شما متشکرم.

 

انتهای پیام/98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads