کد خبر: 11658 - تاریخ: یکشنبه، 11 نوامبر 2012 - 14:15

الله کرم در رشت:

بازی با احساسات مردم خیانت است

حسین الله‌کرم عصر دیروز در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با اشاره به برخی ریزش‌ها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ریزش در هر انقلاب به معنای کناره‌گیری و مقابله افراد و گروه‌های سیاسی در برابر آن اصلی است که از آن جدا شده‌اند.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، حسین الله‌کرم عصر امروز در دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان با اشاره به برخی ریزش‌ها در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ریزش در هر انقلاب به معنای کناره‌گیری و مقابله افراد و گروه‌های سیاسی در برابر آن اصلی است که از آن جدا شده‌اند.

وی، افزود: اگر رویش‌ها را همگرایی، حمایت و در بالاترین سطح رقابت بین افراد بدانیم می‌توانیم ریزش‌ها و رویش‌های دوران انقلاب اسلامی را مطرح کنیم.

این فعال سیاسی، ریزش‌ها و رویش‌های دوران پس از انقلاب اسلامی را در چارچوب تفکرات ایدئولوژیک و سپس در حوزه مسایل سیاسی دانست و گفت: نخستین ریزش‌ها در دهه 60 به وجود آمد که ریزشی از نوع ایدئولوژیک بود و در گروه‌هایی مانند فرقان، منافقان و نهضت آزادی به وجود آمد.

وی، گروه فرقان را دارای تفسیری ماتریالیستی از قرآن دانست و افزود: نوع نگاه آنها به دنیا که متأثر از تفسیر ماتریالیستی افرادی مانند موسوی خوئینی‌ها از قرآن است، موجب ایجاد نوعی ریزش ایدئولوژیک در این گروهک شد.

الله‌کرم گروهک فرقان را مخالف اصل اسلام انقلابی با تفسیر ولایت فقیه دانست و گفت: این انحراف موجب ایجاد وابستگی گروهک فرقان به استکبار جهانی شد.

وی منافقان را دارای دیدگاهی التقاطی درباره مبارزه با رژیم پهلوی دانست و بیان کرد: منافقان معتقد بودند اسلام جایگاهی برای مبارزه مسلحانه قرار نداده است و به مارکسیسم توجه کردند.

این استادیار دانشگاه تهران با اشاره به تفکرات گروهک نهضت آزادی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: نهضت آزادی دارای تفکرات لیبرالیستی بود و دین را با نگاه دنیوی مطرح می‌کرد.

وی درباره ریزش‌های سیاسی دهه 60 اذعان کرد: ریزش افرادی مانند شریعتمداری و منتظری از نوع ریزش‌های سیاسی انقلاب اسلامی بود.

الله‌کرم درباره برخی رویش‌های دهه 60 انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در دهه 60 شاهد رویش افراد و گروه‌های بسیار مانند جامعه روحانیون مبارز در عرصه سیاسی کشور بودیم.

وی درباره موضوع نامه‌نگاری‌های سران قوه با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، یادآور شد: بازی با احساسات مردم و ایجاد اختلاف خیانت است.

این فعال سیاسی سخنان مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب خواند و اذعان کرد: شاهد شکاف بین نخبگان هستیم و کشاندن این شکاف با استفاده از احساسات مردم جامعه با هدف به‌کارگیری از ملت به نفع یک‌طرف صحیح نیست.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads