کد خبر: 11474 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 نوامبر 2012 - 16:41

نظر منتشر نشده رئيس‌جمهور درباره ماندن در قدرت به هر قيمت ممكن

وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.

احمدی نژاد با طرح این سوال که بالاخره تصوير مطلوب ما از آينده چيست و كجاست؟ خاطرنشان کرد: اتفاقی نامطلوبی که افتاده، این است كه، امروز به جایی رسیده ایم كه معتقدیم بايد به هر قيمتي خودمان را در راس حكومت حفظ كنيم.

اگرچه آقای احمدی نژاد حرفهای خوبی زده و نکات درستی را متذکر شده است اما واقعیت این است که  عملکرد برخی اطرافیان ایشان خلاف همین صحبت هاست و به نظر میرسد که برای ماندن در قدرت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند و چه خوب است که اطرافیان رئیس جمهور نیز به این موارد معتقد باشند وعمل کنند.

رئيس جمهور با تاکید بر اينكه این استنباط به هیچ وجه برداشت صحیحی از اسلام نيست، گفت: در اسلام حكومت براي تحقق یکسری اهداف و آرمانهايي برقرار می شود و خود حكومت به خودی خود موضوعيتی ندارد.

احمدی نژاد ادامه داد: اینکه امام خمینی (ره) فرمودند، حفظ جمهوري اسلامي از اوجب واجبات است، منظور جمهوری اسلامی با اهداف و آرمانهايش است و اگر آرمانهاي این نظام را برداريم دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند.

وي با اشاره به اینکه برخي معتقدند بايد به هر قيمتي نظام جمهوری اسلامی حفظ شود، اظهار داشت: این افراد بر روی هر ایده مخالف نظر خود خط بطلان می کشند و حتی در خیال خود هم تصور نمي كنند كه جامعه يك جريان است و نمي شود جلوي آن را بست و حتی اگر کسی بخواهد این کار را بکند، جامعه موانع را كنار مي زند و از آن عبور مي كند.

رئيس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد، هنر، سینما و موسیقی و همه عرصه های دیگر وضع به همین منوال است. به عنوان مثال درباره بانک که یک موضوع و مسئله اساسی در عرصه اقتصاد است، یک برداشت و نظر واحد در میان علما، و تصمیم گیران کشور وجود ندارد. حتی عده ای هستند که یک طبقه ای را هم بوجود آورده اند در عرصه مدیریت کشور و هر انتقادی را که به مسئله بانک ارائه شود به اعتبار تصویب مسائل در برخی مراجع قانونگذار در کشور رد می کنند و با هر بحث انتقادی مخالفت می کنند که این وضعیت در عرصه فرهنگی نیز ساری و جاری است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه تا قله را تعریف نکنیم، کار درست نمی شود و امور به درستی به پیش نمی روند، اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس، درباره موضوع جنگ، تكليف همه روشن بود و همه با هم در یک جهت واحد قرار داشتند اما امروز تکلیف افراد مشخص نیست.

وي با طرح این سوال که محتوای فقه و موضوع فقه چیست؟ تصریح کرد: فقه احكام اعمال است، ولي تا ايمان و معرفت نباشد احكام موضوعيتي ندارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عمل بدون شناخت فاقد ارزش و اصالت است، خاطرنشان کرد: در اسلام شناخت، معرفت، علم و آگاهي واجد ارزش است و وضعیت مطلوب از دیدگاه اسلامی این است که انسان رشد کرده و بزرگ شود. مقام معظم رهبري هم در سفر اخيرشان به قم روي اين نكته انگشت گذاشتند كه درست است که بايد كشور را با احكام اسلام اداره كنيم، اما بايد قبل از آن يك معرفتی ایجاد شده باشد تا مردم در مسیر اداره کشور همراهي كنند و این همراهی مستلزم رشد و تعالی آنان باشد.

وي با تاکید بر اینکه استقرار روح ديانت، نیاز به معرفت و شناخت دارد و صرفا با بحث و حرف زدن نمی شود کار را پيش برد، ادامه داد: يكسري سوالات اساسي وجود دارد که بايد به آنها پاسخ داده شود، اگر مدیران جامعه حركت رو به جلو نداشته باشند، اصلا حرکتی در جامعه ایجاد نمي شود.

رئيس جمهور به اين كلام حضرت علی (ع) اشاره کرد که می فرمایند، اگر كسي كه بخواهد، امام جامعه باشد بايد اصلاح را از خودش شروع كند و اظهار داشت: برخی تصور می کنند، وقتی يك پاكسازي و آمادگی اولیه در خود ایجاد کردند دیگر کافی است، ولي این مسئله يك حركت و سير بي نهايت است که نقطه توقفي ندارد.

منبع: بولتن نیوز 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads