کد خبر: 11309 - تاریخ: دوشنبه، 5 نوامبر 2012 - 20:12

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

وضعیت بازار و سواحل گیلان مطلوب نیست

وضعیت اداره‌های گیلان مبنی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مطلوب نبود و اختلال زن و مرد وجود داشت.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گزاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم اظهار کرد: دهه نخست ماه محرم احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: تعداد 70 برنامه برای اجرا در دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر در گیلان پیش‌بینی شده و حدود 12 برنامه محوری است.

شفیعی‌زاده تذکر زبانی را وظیفه همگانی دانست و افزود: تذکر زبانی در پنج شهر رودبار، لنگرود، صومعه‌سرا و فومن اجرایی شده است.

امام جمعه موقت رشت حضور گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نماز جمعه، برگزاری همایش راهکارهای تذکر زبانی بین اتحادیه‌ها، اصناف و هیئت‌های مذهبی، نواخته شدن زنگ امر به معروف در مدرسه‌ها و برگزاری همایش راهکارهای گسترش امر به معروف در اداره‌ها و کارخانه‌ها را از جمله برنامه‌های دهه امر به معروف در گیلان عنوان کرد.

وی به ارسال 100 هزار پیامک امر به معروف در دهه امر به معروف در سال گذشته اشاره کرد و گفت: فضاسازی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها، نهادها، سازمان‌ها و مناطق مختلف استان در دهه امر به معروف انجام می‌شود.

شفیعی‌زاده از اجرای رزمایش تذکر زبانی در یکم آبان سال جاری در سراسر گیلان خبر داد و تصریح کرد: حضور گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) و شهدا از دیگر برنامه‌های ستاد احیا در دهه امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

مسئول نمایندگی نهاد ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در ادامه به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان اشاره کرد و یادآور شد: هزاران بازرسی در 6 ماه دوم سال گذشته و 6 ماه نخست سال جاری مبنی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌های گیلان انجام شد.

وی با بیان اینکه نتیجه عملکرد و بازرسی از اداره‌ها مشخص شده است، ابراز کرد: وضعیت اداره‌های گیلان مبنی بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مطلوب نبود و اختلال زن و مرد وجود داشت.

شفیعی‌زاده به استفاده بعضی از مدیران از منشی خانم اشاره کرد و افزود: مدیران مذکور ابتدا نمی‌پذیرفتند اما آنها را توجیه کردیم و این تفکیک انجام شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به بررسی وضعیت کارکنان اداره‌ها و مراجعه کنندگان، بیان کرد: بازرسی از اداره‌ها طاقت‌فرسا و مشقت‌بار است.

وی از بسیج گروه‌ها مبنی بر تذکر زبانی در سطح شهرها خبر داد و اظهار کرد: تعداد 200 نفر از کارکنان اداره‌ها اکنون آموزش امر به معروف و نهی از منکر را می‌گذرانند.

شفیعی‌زاده آشنایی با مبانی فقهی، حقوقی و روش‌های انجام امر به معروف و نهی از منکر را از جمله آموزش‌ها خواند و اذعان کرد: مردم در اجرای امر به معروف و نهی از منکر همکاری می‌کنند اما وضعیت بازار و سواحل گیلان هنوز مطلوب نیست.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads