کد خبر: 10659 - تاریخ: یکشنبه، 28 اکتبر 2012 - 13:30

ارزیابی آیت‌الله بهجت از فناوری هسته‌ای

اگر هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز این که مخالفان آنها با علم مخالف هستند، برای امتیاز و برتری آنها کافی بود.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، ‌اگر هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز این که مخالفان آنها با علم مخالف هستند، برای امتیاز و برتری آنها کافی بود.

مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت می‌فرماید: آشکار است که مخالفان ائمه(ع) مخالف علم و عقل بوده و مسابقه جهان‌خواران ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه منظور اصلی آنها سلطه‌جویی و چپاول است.

حضرت آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در کتاب «پرسش‌های شما، پاسخ‌های آیت‌الله بهجت» در پاسخ به این سؤال که ارزیابی حضرتعالی از مسائل جاری بر فناوری هسته‌ای ایران که غرب مانع تراشی می‌کند و کشور ما از هر جهت در فشار است چیست، فرمود: ‌اگر هیچ امتیازی برای اسلام و شیعه نبود جز این که مخالفان آنها با علم مخالف هستند، برای امتیاز و برتری آنها کافی بود.

زندگانی انسانی به زندگی جنگل می‌ماند، و حکومت انسانیت حکومت حیوانیت شده است! لذا فرعون در اعتراض به رسالت حضرت موسی(ع) می‌گوید:

«فَلَوْلَا أُلْقِیَ عَلَیْهِ أَسْوِرَةٌ مِّن ذَهَبٍ أَوْ جَاء مَعَهُ الْمَلَائِکَةُ مُقْتَرِنِینَ»؛ پس چرا بر او دستنبدهای زرین آویخته نشده؟ یا فرشتگان همراه او نیامده‌اند؟

بله، مخالفین انبیاء و ائمه با نور علم و معرفت مخالفت دارند و اهل زر و زور هستند. می‌بیند به حضرت موسی(ع) اعتراض می‌کند که اگر او رسول خداست، پس چرا این امتیازات را ندارد، دستبند زرین ندارد، یا چرا فرشتگان آسمان همراه او نیستند؟! شما را چه به ملائکه؟ اگر ملائکه آشکار بودند، کار آنها را نیز می‌ساختید. چون هرچه ملائکه دارند پیامبران هم دارند بلکه افضل از آنها هستند؛ ولی شما به اَسوِرَه و زر و زیور دلبسته‌اید!

الحمد‌الله واضح و آشکار است که مخالفان ائمه(ع) مخالف علم و عقل هستند! هر جای دنیا اگر شخصی بود که مانند حضرت امام جواد(ع) هزاران مسئله علمی را در یک مجلس حل می‌کرد و جواب صحیح می‌داد، به او جایزه می‌دادند، نه این که به او حسد بورزند و با او دشمنی و سرانجام او را بکشند!

وضع امروز دنیا هم به همین کیفیت است. مخترع را یا از کار منصرف می‌کنند، یا به قتل می‌رسانند، چون صاحب امتیاز می‌شود، می‌گویند: فقط باید ما دارای امتیاز باشیم، نه دیگران.

آقایی قبل از جنگ جهانی دوم در کربلا مدعی شده بود که می‌شود هواپیمای بدون خلبان ساخت و در این باره تلاش می‌کرد، تا اینکه به بغداد رفت. ولی از آلمان مکرر تلگراف و نوشته پشت نوشته به سوی او آمد که زحمت‌نکش، کار شما بی‌فایده و نشدنی است، زیرا ما هر چه تلاش کردیم نشد!

سرانجام آلمان، خود هواپیمایی بدون خلبان ساخت، در حالی که پیش از آن می‌گفت: ساختن هواپیمای بدون خلبان امکان‌پذیر نیست!

صحبت جهان‌خواران بر سر علم نیست و مسابقه‌‌ آنها ذاتاً برای پیشرفت دانش و فرهنگ نیست، بلکه پیشرفت‌های علمی برای آنها جنبه‌ مقدمیت دارد و منظور اصلی آنها سلطه‌جویی و چپاول است. به کره‌ ماه برای این نمی‌روند که به علم خدمت کنند، بلکه برای موضع‌گیری در برابر رقیب و قطب مخالف است، برای اینکه بتوانند در آن جا کاری کنند که در کره زمین از لحاظ ریاست و حکومت بر همه مقدم باشند و دولت‌های مخالف و رقیب را در روی زمین خوب مورد هدف قرار دهند و نابود کنند. با این وجود، ما مسلمانان فریب آنها را می‌خوریم و می‌گوییم: اینها راست می‌گویند که بشر دوست هستند، بله «شرّ دوست» هستند نه بشر دوست!

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads