کد خبر: 10441 - تاریخ: چهارشنبه، 24 اکتبر 2012 - 17:47

برگزاری مانور طرح اضطراری رو میزی در فرودگاه رشت

مانور رومیزی فرودگاه رشت با هواپیمای فرضی MD82 در انتهای طرح تقرب پرواز(یک کیلومتری باند پرواز) دچار سانحه هوایی شده بود و نمایندگان ارگان های امنیتی و امداد رسان حاضر در این جلسه نسبت به وظایف سازمانی شان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: مدیر کل فرودگاه گیلان در این مانور رومیزی که در سالن کنفرانس امام رضا(ع) فرودگاه رشت برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این مانور، تمرین رومیزی و بررسی نقاط ضعف و قوت مانور برگزار شده در اردیبهشت ماه، بوده است.

مهندس فتاح رضوانی افزود: بر اساس دستور العمل سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری(ایکائو) و دریافت گواهینامه فرودگاهی، مانورهای شش ماهه(رومیزی)، سالانه و دوسالانه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است که توسط مدیریت ایمنی فرودگاه رشت برگزار می شود.

رضوانی در تشریح مانور رومیزی امروز گفت: مانور رومیزی فرودگاه رشت با هواپیمای فرضی MD82 در انتهای طرح تقرب پرواز(یک کیلومتری باند پرواز) دچار سانحه هوایی شده بود و نمایندگان ارگان های امنیتی و امداد رسان حاضر در این جلسه نسبت به وظایف سازمانی شان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در این مانور ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت مانور دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه رشت که در اردیبهشت سال جاری برگزار شده بود، هر یک از ارگان ها، مانور طرح اضطراری را در قالب تمرین رومیزی اجرا کردند، اضافه کرد: ارزیابی از سه حوزه فرماندهی، ارتباطات و هماهنگی مانور مذکور صورت گرفته است که در مجموع نمره قابل قبولی به این مانور داده شده است.

گفتنی است این مانور با حضور نمایندگان استانداری، یگان حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، آتش نشانی شهر، شرکت هواپیمایی ایران ایر، هلال احمر، بنادر و دریانوردی و اورژانس فرودگاه و همچنین معاونت،ادارات عملیات هوانوردی و فرودگاهی، ایمنی و آتش نشانی، مدیریت ایمنی، حراست و روابط عمومی این اداره کل برگزار شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads