کد خبر: 10226 - تاریخ: دوشنبه، 22 اکتبر 2012 - 19:56

تدوین طرح عملیاتی یافتن امام موسی صدر

مهدی فیروزان در همایش امام سید موسی صدر در تالار شهید کریمی دانشگاه علوم پایه گیلان با اشاره به اینکه 33 سال از ربودن امام موسی صدر می‌گذرد اظهار کرد: امام موسی صدر در سفر رسمی به لیبی ربوده شده و اسناد آن موجود است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: مهدی فیروزان در همایش امام سید موسی صدر در تالار شهید کریمی دانشگاه علوم پایه گیلان با اشاره به اینکه 33 سال از ربودن امام موسی صدر می‌گذرد اظهار کرد: امام موسی صدر در سفر رسمی به لیبی ربوده شده و اسناد آن موجود است.

وی ادامه داد: تمام اطلاعات، اخبار مهم و محرمانه مربوط به امام موسی صدر با همکاری دوستان، وکلا و کارشناسان در مدت 33 سال گذشته جمع‌آوری شده و خانواده به این نتیجه رسیده که امام موسی صدر به لیبی رفتند و از آنجا خارج نشدند و زنده هستند.

فیروزان به سالگرد کشته شدن قذافی اشاره کرد و افزود: حکومتی لیبی در زمان قذافی امنیتی بود و اطلاعات درباره امام موسی صدر از آن خارج نمی‌شد.

داماد امام موسی صدر با بیان اینکه سرنگونی رژیم قذافی دسترسی به اطلاعات را بیشتر کرده است، تصریح کرد: اسناد منتشر شده پس از سقوط قذافی و در زمان حکومت انتقالی لیبی به صورت رسمی و غیر رسمی نشان می‌دهد که امام موسی صدر به شهادت نرسیده است.

وی بر حیات امام موسی صدر تاکید کرد و گفت: یک گروه لبنانی بر اثر گله بسیار و اعلام نارضایتی خانواده امام موسی صدر و دولت لبنان از دولت لیبی اکنون در این کشور حضور دارند.

فیروزان با اشاره به ساماندهی پیگیری یافتن امام موسی صدر در لیبی، بیان کرد: طرح عملیاتی شدن یافتن امام موسی صدر توسط گروه مذکور تا سه روز آینده با راهکارهای علمی و استفاده از منابع لیبی و غیر لیبی به منظور شناسایی محل اسارت و زندانی بودن ایشان تا 3 روز آینده تدوین می‌شود.

عضو موسسه فرهنگی ـ تحقیقاتی امام موسی صدر کشور لیبی را یک صحرای بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: یک ششم از وسعت لیبی آباد است و گروه کارشناسی باید مناطق مختلف این کشور برای پیدا کردن امام موسی صدر را جستجو کند.

وی پرونده امام موسی صدر را از نظر حقوقی در طبقه‌بندی آدم‌ربایی دانست و ابراز کرد: زمان را نباید در پرونده آدم‌ربایی از دست داد و برای آزادی امام موسی صدر باید سریع‌تر تلاش کنیم.

امام سید موسی صدر در نهم شهریور 1357 در ادامه سفرهای دوره‌ای خود برای پایان دادن به بحران لبنان و تقویت مقاومت این کشور در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به دعوت رسمی دولت لیبی به آن کشور سفر کرد و ربوده شد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads