کد خبر: 9978 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 اکتبر 2012 - 10:55

به اتهام تهدید به قتل و توهین به مقامات دولتی

منصور ارضی و سعید حدادیان به دادگاه می روند.

در پی طرح برخی مسائل درباره محمود احمدی‌نژاد و رئیس دفتر وی و ارتباط خاص آنها از سوی حاج منصور ارضی و سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان ۱۳۹۰، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

به گزارش خوبان به نقل از جهان، در پی طرح برخی مسائل درباره محمود احمدی‌نژاد و رئیس دفتر وی و ارتباط خاص آنها از سوی حاج منصور ارضی و سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان ۱۳۹۰، معاونت حقوقی دولت و وکیل شخصی اسفندیار رحیم‌مشایی از این دو مداح شکایت کردند.

انتشار فایل صوتی سخنان مداحان واکنش های گسترده و متفاوتی را در پی داشت؛ اعتراض به ادبیات مداحان که آن را دور از آموزه‌های دینی دانستند تا مشکوک و سیاسی خواندن پخش سخنرانی‌ها ۸ ماه بعد و در آستانه خانه‌نشینی ۱۱ روزه رئیس جمهور.

شکایت از منصور ارضی به اتهام تهدید به قتل بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی و شکایت از سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ همین قانون و به اتهام توهین به مقامات دولتی صورت گرفت.

سعید حدادیان بهمن ماه سال گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد که علاوه بر مشائی، شخص رئیس جمهور هم از وی شکایت کرده است.

وی با بیان اینکه آماده پاسخ‌گویی به دستگاه قضایی است، سخنی درباره دفاعیاتش بر زبان نیاورد اما گفت که از حکم قضایی درباره خود، هر چه باشد تبعیت خواهد کرد.

حدادیان اما درباره شکایت دولت از حاج منصور واکنش متفاوتی داشت و با بیان اینکه «منصور، منصور است به نصرت الهی»، سخنان وی را «طنز سیاسی» توصیف کرد که تن جریان انحرافی را به لرزه انداخته و آن را دستور عملیاتی تلقی کرده است».

این مداح صاحب‌نام با بیان اینکه جریان انحراف آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و فرافکنی‌ها و دسیسه‌چینی‌های آنها راه به جایی نمی‌برد، هشدار داده بود «وای به روزی که حاج منصور حماسه‌سرایی کند».

سرانجام شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، پرونده مداحان را با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای آنها را به دادگاه ارجاع داد اما جلسه اول محاکمه به دلیل فوت عموی سید علی‌اصغر حسینی وکیل شخصی مشایی برگزار نشد.

چندی پیش دومین جلسه دادگاه با حضور وکلای طرفین دعوا برگزار شد اما این جلسه نیز به دلیل نقص کیفرخواست مربوط به شکایت رئیس جمهور به زمان دیگری موکول شد.

اکنون دادگاه انقلاب تهران، اول آبان را برای رسیدگی به شکایات دولت از حاج منصور ارضی و سعید حدادیان تعیین کرده و آنها باید دوشنبه آینده در شعبه ۲۶ این دادگاه در برابر قاضی قرار گیرند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads