کد خبر: 99435 - تاریخ: جمعه، 18 دسامبر 2015 - 23:30

آیت الله رمضانی گیلانی:

دردناک‌تر از کشتار شیعیان نیجریه سکوت مرگبار رسانه‌ها در برابر این فجایع است

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دردناک‌تر از کشتار شیعیان نیجریه سکوت مرگبار رسانه‌ها در برابر این فجایع است.

به گزارش خوبان به نقل از دفتر آیت الله رضا رمضانی گیلانی، وی به مناسبت شهادت جمعی از شیعیان و بزرگان روحانی این کشور پیام تسلیتی به شرح ذیل صادر کرد:

باسمه تعالی

«ولقدکتبنا فی الزبور من بعد الذکر انّ الارض یرثها عبادی الصالحون»

خبر تأسّف بار کشتار جمعی از مسلمانان بی‌گناه و بی‌دفاع نیجریه در شهر زاریا و نیز دستگیری رهبر شیعیان نیجریه، عالم وارسته و مجاهد، جناب شیخ ابراهیم زاکزاکی و شهادت فرزند عزیزش موجب تاسف و تاثر قلوب عموم مسلمانان به خصوص مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در اروپا گردید.

از این همه ظلم و ستم به خدای بزرگ پناه می‌بریم و شکایت می‌کنیم که فریادرسی جز او نیست.

البته در گذشته هم این گونه حمله‌ها و حوادث در منطقه رخ داده است. سال گذشته در تظاهراتی که برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین برگزار شد به تظاهرکنندگان حمله شد و بیش از 30 نفر شهید شدند که در بین آنها سه فرزند شیخ ابراهیم زاکزاکی نیز بودند.

در مراسم عاشورای سال گذشته نیز به عزاداران حسینی حمله شد و عده ای شهید شدند. امسال نیز در راهپیمایی اربعین در شهر زایار طی عملیات انتخاری بیش از 30 نفر شهید و عده‌ای مجروح شدند.

اما دردناک تر از هر چیز سکوت مرگبار رسانه‌ها در برابر این فجایع است. چگونه می‌توان در مقابل دستگیری روحانی مجاهد منطقه شیخ ابراهیم زاکزاکی به جرم آزادی بیان و دفاع از حقوق مظلومان سکوت کرد؟ چگونه می‌توان دم فرو بست و از ظلم و بیداد شکایت نکرد؟

به یقین وقاحت این اقدامات نسنجیده از دیدگان جهانیان مخفی نخواهد ماند و عوامل پشت صحنه دیر یا زود برملا خواهد شد.

از سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و قوای قضائیه و شخص رئیس جمهور نیجریه انتظار می‌رود هر چه زودتر برای آزادی انسان‌های دربند و رسیدگی به آسیب دیدگان اقدام کنند و عوامل این حادثه تاسف بار را به سزای اعمال وقیحانه شان برسانند.

در شرایطی که گروه‌های افراطی مانند بوکوحرام آنگونه جنایت می‌کنند حفظ همبستگی اقوام و مذاهب و ادیان مختلف در نیجریه از اولویت‌ها است که همگان را به حفظ آرامش و پیگیری مطالبات از مسیرهای قانونی فرا می‌خوانیم.

به امید روزی که هر نوع ظلم و ستمی از زمین برچیده شود و بشریت از عدالت بهره مند گردد و به تعبیر قرآن کریم روزی خواهد رسید که زمین به دست پاکان و صالحان مدیریت گردد: « انّ الارض یرثها عبادی الصالحون» و به جای خوف و وحشت و اضطراب، امنیت و آرامش جایگزین شود: « وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِكُونَ بِی شَیْئًا»

برای شهدای این حادثه علو درجات و حشر با اولیای الهی و برای بازماندگان شهداء صبر جمیل را از خدای متعال مسألت می‌نماییم و نیز برای مجروحین این حادثه مؤلمه شفای عاجل را از درگاه الهی خواستاریم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
رضا رمضانی
رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه

 

انتهای پیام/56


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads