کد خبر: 98941 - تاریخ: یکشنبه، 13 دسامبر 2015 - 21:55

طلایه دار اقتصاد مقاومتی می گوید؛

در آمدم از پرورش شترمرغ سالانه ۳۰۰ میلیون تومان است/اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه زمینه ساز اشتغال جوانان است

در حمله بامداد امروز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

به گزارش خوبان به نقل از اهواز نوین، حمید زارع یکی از موفق ترین تولیدکنندگانی است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند.

وی تولید کننده برتر شتر مرغ و بلدرچین می باشد که در راه اندازی ۷۰ واحد تولیدی طیور در استان فارس نقش مهمی ایفا کرده است.

پس از عزم جدی برای ورودش به این عرصه، با وامی که از بسیج سازندگی دریافت می کند پرورش شتر مرغ را آغاز و پس از مدت کوتاهی تولید بلدرچین را نیز بر فعالیت های خود اضافه و وارد این عرصه می شود. پس از تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با مشاوره و پرداخت وام از طرح های تولیدی مرتبط با امنیت غذایی نظیر پرورش شیلات، طیور، زنبور عسل،کشت زعفران، صنایع تبدیلی، دام سبک و سنگین و صنایع دستی حمایت می کند.

به همین جهت بسیج سازندگی هر سال همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی را با هدف معرفی معرفی تولیدکنندگان برتر در این زمینه برگزار می کند و در سومین دوره این همایش، حمید زارع به عنوان چهره برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

حمید زارع درخصوص ورودش به عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: شغل اصلی من جوشکاری و نجاری بود اما به مرور زمان این بازار اشباع و از درآمد من کاسته شد به همین جهت تصمیم گرفتم شغل مکملی در کنار آنها داشته باشم.

وی افزود: با مطالعات انجام شده پرورش شتر مرغ را برگزیدم زیرا نسبت به طیور دیگر مقاومت بیسشتری در مقابل بیماری ها دارد وخود را با تمام شرایط محیطی سازگار و برای رشد به سالن نیاز ندارد.

این طلایه دار اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: هر ۸ ماه یک بار ۴۰۰ شتر مرغ را با مبلغی هر کدام یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می فروشم که نیمی از این مبلغ سود خالص است و این یعنی از پرورش شتر مرغ سالانه حدود ۳۰۰ میلیون تومان به دست می آورم.

زارع در ادامه بیان کرد: از آنجایی که بازدهی شترمرغ طی یک دوره هشت ماهه باز می گردد تصمیم گرفتم در کنار پرورش آن، به تولید بلدرچین که بسیار زودبازده است بپردازم و اکنون ماهانه ۱۶هزار جوجه بلدرچین تولید می کنم و بخاطر پیشرفت در این زمینه شغل سابق خود یعنی نجاری را به طور کلی کنار گذاشته ام.

وی با بیان اینکه ۷۰ کارگاه پرورش بلدرچین متشکل از تولید کنندگان مورد حمایت بسیج سازندگی در زیرمجموعه کارگاه او در حال فعالیت هستند، افزود: هر شخصی که بخواهد وارد عرصه تولید طیور شود بسیج سازندگی و تولید کنندگان هر آنچه از دانش و تجربه را که نیاز دارد در اختیار او قرار می دهند و همین مساله باعث ایجاد اشتغال می شود.

تولید کننده برتر اقتصاد مقاومتی یادآور شد:بازار طیوری مانند شترمرغ و بلدرچین درحال توسعه است و ظرفیت بالایی برای اشتغال جوانان وجود دارد.

وی درخصوص اقتصاد مقاومتی گفت: در گذشته فکر می کردم اقتصاد مقاومتی درحد شعار باقی می ماند اما امروز سهم من از این اقتصاد مقاومتی انتقال دانش و تجربه به همه کسانی است که با شجاعت وارد عرصه تولید می شوند.

زارع در ادامه خطاب به همه جوانان جویای کار بیان کرد: در جامعه ما افراد زیادی منتظر شغل دولتی هستند و می گویند نمی شود کار تولیدی انجام داد اما باید گفت می شود اما برخی نمی خواهند و یا نمی توانند! با زحمت و ایستادگی هر کاری انجام می شود.

 

انتهای پیام /965


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads