کد خبر: 98705 - تاریخ: جمعه، 11 دسامبر 2015 - 20:45

فناوری اطلاعات؛

چگونه باتری گوشیمان را سریع تر شارژ کنیم

خاموش کردن گوشی سرعت شارژ را از حالت پرواز هم بالاتر می برد. ممکن است طی مدتی که گوشی خاموش است امکان تماس را از دست دهید ولی در عوض گوشی شما برای مدت بیشتری روشن خواهد ماند.

به گزارش خوبان به نقل از جام نیوز، همه ما با چنین وضعیتی روبرو شده ایم: در حال ترک منزل هستیم و تازه متوجه می شویم که فراموش کرده ایم گوشی خود را شارژ کنیم. از باتری آن چند درصد بیشتر باقی نمانده ولی زمان کافی برای شارژ نداریم. به ناچار گوشی را به برق متصل می کنیم تا ظرفیت آن کمی پر شود. اما بعید است در چنین شرایطی بتوانیم آن را بیشتر از دو سه درصد شارژ کنیم. اما برای اینکه دیگر درگیر چنین وضعیتی نشویم چه کار باید کرد؟

کابل و پریز مناسب را انتخاب کنید

با اینکه همه گوشی های اندرویدی دارای کابل های شارژ مشابهی هستند ولی این به آن معنا نیست که کارایی آنها نیز یکسان است. اگر می خواهید گوشی خود را به سرعت شارژ کنید، وصل کردن آن به کامپیوتر ایده خوبی نیست. ظرفیت انتقال برق از طریق کامپیوتر محدود است. پس اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن گوشی خود را شارژ کنید، بهتر است از پریزهای دیواری استفاده کنید.

بسیاری از گوشی های جدید اندرویدی دارای قابلیت شارژ سریع هستند. کابل شارژ این گوشی ها در هر لحظه برق بیشتری را منتقل می کند. البته توجه داشته باشید که اگر گوشی شما دارای این قابلیت است، به این معنا نیست که کابل شارژی که همراه آن خریده اید هم قطعأ از این قابلیت پشتیبانی می کند. این مثال در مورد گوشی ال جی G4 صدق می کند. در چنین شرایطی، بهتر است از شارژر مناسب با این قابلیت استفاده کنید.

همچنین، شارژ وایرلس نیز راه مناسبی برای شارژ سریع گوشی شما نیست. این فناوری هنوز نمی تواند با قدرتی معادل شارژرهای کابلی کار کند.

گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

در هنگام شارژ شدن گوشی هرچقدر کمتر با آن کار کنید سریع تر شارژ می شود. فعال کردن حالت پرواز باعث می شود هرگونه ارتباط وایرلس و رادیویی گوشی شما قطع شود، در نتیجه از کارایی و متعاقبأ مصرف برق آن کاسته می شود. گوشی شما در این حالت هیچ تماسی را دریافت نخواهد کرد.

گوشی را خاموش کنید

خاموش کردن گوشی سرعت شارژ را از حالت پرواز هم بالاتر می برد. ممکن است طی مدتی که گوشی خاموش است امکان تماس را از دست دهید ولی در عوض گوشی شما برای مدت بیشتری روشن خواهد ماند.

از حالت ذخیره سازی باتری استفاده کنید

همه دستگاه هایی که از اندروید 5 استفاده می کنند دارای نوعی از سرویس ذخیره سازی باتری هستند. در چنین شرایطی می توانید با فعال ساختن این گزینه مصرف برق را کاهش دهید.

قابلیت های غیر ضروری را غیر فعال کنید

مطمئن شوید که هیچ قابلیت غیر ضروری اعم از GPS، بلوتوث، WiFi و یا NFC روشن نباشد. فعال بودن این قابلیت ها مصرف برق را افزایش می دهد. همه اپلیکیشن ها را ببندید و از انجام تهیه اتوماتیک نسخه پشتیبان و یا بروزرسانی اپلیکیشن ها جلوگیری کنید.

از گوشی خود استفاده نکنید

روشن کردن صفحه نمایش گوشی بزرگترین عامل مصرف باتری است. هرچقدر بیشتر آن را روشن کنید باتری آن دیرتر شارژ می شود. پس بهتر است برای مدتی نوتیفیکیشن های جدید را فراموش کنید و اجازه بدهید گوشی به طور کامل شارژ شود.

از پاور بانک استفاده کنید

این مورد تأثیری روی سریع تر شارژ شدن گوشی شما ندارد، ولی می تواند در مواقع اضطراری کارگشا باشد و از خاموش شدن گوشی جلوگیری کند. حمل و نقل این دستگاه ها آسان است و در ظرفیت ها و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارند. به این ترتیب هرجا که باشید می توانید گوشی خود را شارژ کنید.

 

 

انتهای پیام  /6258


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads