کد خبر: 98233 - تاریخ: دوشنبه، 7 دسامبر 2015 - 13:17

گلایه های چهره ماندگار محیط زیست به "ابتکار"؛

معضلات روی زمین مانده زیست محیطی در آستانه تبدیل شدن به بحران،”ابتکار”در اندیشه رفع حصر!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از بازگشت از پاریس به استان یزد رفت و در حالی که طرفداران محیط زیست منتظر بودند از تلاش دولت برای حل مشکلات زیست‌محیطی استان بگوید، این بار نیز ترجیح داد از تلاش دولت برای رفع حصر سران فتنه سخن بگوید.

به گزارش خوبان به نقل از جهان نیوز ،محمدباقر صدوق، چهره ماندگار محیط زیست کشور در یادداشتی به نقد سفر ابتکار به پاریس و دغدغه های وی پرداخته است. متن یادداشت را در ادامه می خوانید:

هشتم آذرماه معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در نشست سران تغییرات آب و هوایی عازم پاریس شد و درحالی هنوز از پاریس برنگشته راهی یزد شد که بسیاری از معضلات زیست محیطی در آستانه تبدیل به بحران روی زمین مانده‌اند.

ابتکار یک بار دیگر در این استان از تلاش دولت برای رفع حصر سران فتنه سخن گفت. گویا با نزدیک شدن به انتخابات سیاسیزاسیون محیط زیست وارد فاز جدیدی شده و این‌بار سفرهای انتخاباتی جای خود را به سفرهای کاری می‌دهند. بدون توجه به وضع محیط زیست کشور و انگار نه انگار که همین چند روز پیش بیخ گوش سازمان حفاظت محیط زیست در استان تهران و در دولت محیط زیستی تدبیر و امید! آبگیری «سد نمرود» و قطع کامل جریان رودخانه توسط پیمانکار تمامی آبزیان این اکوسیستم بی نظیر کشورمان، از جمله هزاران قطعه ماهی قزل آلای زرده پر را از بین برد.

و اما چند پرسش و ابهام که خوب بود در سفر یزد پاسخ داده می‌شد:

سرکار خانم ابتکار! کاش به جای اینکه در سفرهای استانی خود از حصر و تلاش دولت برای رفع آن سخن بر زبان برانید برای نجات محیط بانی‌ که دو روز پیش گفت یا اعدامم کنید یا رهایم کنید فکری می‌کردید!

کاش از برنامه‌ای برای آمایش در سرزمین تشنه استان یزد می‌گفتید تا کشاورزی سنتی و صنایع آب بر، شیره جان این خاک را ننوشند و حیات را از دل مرغوبترین زیستگاه‌های کشور نزدایند!

کاش از تلاشتان برای تأمین آب پایدار برای یوزپلنگ آسیایی و طعمه‌هایش در «دره انجیر» و «سیاه کوه اردکان» و «کالمند بهادران» می‌گفتید!

کاش از اقدامات سازمان تحت مدیریتتان برای جلوگیری از آسیب‌های معدن مس «دره زرشک» می‌گفتید!

کاش از عزم جدی برای نجات آبشار «سپیده ندوشن» از چنگال معدن‌کاران می‌گفتید!

کاش از برنامه‌ای برای توقف نابودی قنات‌های استان یزد که افتخار تاریخی مردم این سرزمین در استفاده پایدار از منابع آب هستند می‌گفتید.

کاش از تلاش برای جلوگیری از نابودی «چشمه باستانی بل» می‌گفتید که آبگیری «سد داریان» آن را تا یک‌قدمی مرگ پیش برده است.

و ای کاش از توقف کشتار بی‌رحمانه پرندگان در فریدونکنار و جزیره آشوراده می‌گفتید!

اما صد حیف که فرصت‌های پشت سر و پیش رو را یکی پس از دیگری می‌سوزد و از این فرصت‌ها برای نیل به اغراض و مطامع سیاسی خود و همفکران بهره می‌برند!

پاسخ نسل امروز و آینده را چگونه خواهید داد؟


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads