کد خبر: 98005 - تاریخ: پنج‌شنبه، 3 دسامبر 2015 - 16:28

تازه ترين اقدام در زير سوال بردن راهپیمایی عظيم اربعين حسيني

خودزنی عجیب زیباکلام با طعم عصبانیت از شکوه مراسم اربعین حسینی

زیباکلام در یادداشت سراسر عصبانی در روزنامه قانون با تلاش برای اعتبار زدایی از راهپیمایی میلیونی اربعين حسيني و بیهوده معرفی کردن آن می نویسد: “در اینکه بسیاری از ایرانیان قرن‌ها پیش شیعه بوده‌اند بحثی نیست اما محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد. وي حتي در این نوشتار یکی از دلایل پیاده روی امسال را یک نوع تسویه حساب در ماجراهای منا و سقوط جرثقیل عنوان می‌کند!

به گزارش خوبان، راهپیمایی میلیونی امسال نیز بازخوردهای متفاوتی در رسانه های داخلی و خارجی داشته است؛ بدون شک جریان‌های معاند شیعی، اعم از «ضدمسلمانان»، «تکفیری‌» و… سعی در تخریب این گردهمایی عظیم دارند، که این مسئله هرسال تکرار می شود که به دلیل واقعیت‌های موجود در این فضاسازی های چندین ساله خود موفق نبودند. اما این مسئله آنجایی حساس می شود که جریان، فرد و گروهی با ادعای اسلام سعی در زیر سوال بردن این حرکت دارند؛ یک روز توسط اکبر گنجی و امروز صادق زیباکلام.

ماجرا از این قرار است که روزنامه اصلاح طلب قانون امروز در مطلبی به قلم صادق زیباکلام با زیرسوال بردن راهپیمایی باشکوه اربعین، پوشش آن را تنها برای «ایرانیزه» کردن، این حرکت نامیده است. زیباکلام در بخشی از این یادداشت خود آورده است: “نمی‌دانم اصرار بر ایرانی نشان دادن و ایرانی کردن محرم و عاشورا و پیوند زدن آن با تشیع چقدر از نظر تاریخی درست است. جدای از آنکه چنین پیوندی از نظر تاریخی محل اشکال است و از منظرافزایش اختلاف میان شیعه و سنی هم عمل درستی نیست … مشکل «ایرانیزه» کردن محرم و عاشورا به کنار، چند سالی است که شاهد به‌راه افتادن سنت رفتن پیاده به کربلا در اربعین شده‌ایم. سنتی که صدا و سیمای ما هم اصرار و تبلیغات زیادی برای آن به راه انداخته‌اند و تلاش می‌شود تا هرچه بیشتر بر تعداد زوار اربعین افزوده شود.”

 

 

1

 

زیباکلام در این یادداشت سراسر عصبانی؛ با تلاش برای اعتبار زدایی این حرکت عظیم و بیهوده معرفی کردن آن در بخشی دیگر می نویسد: “در اینکه بسیاری از ایرانیان قرن‌ها پیش شیعه بوده‌اند بحثی نیست اما محرم و عاشورا از زمان صفویه بود که یک شور و حال دیگری پیدا کرد! صد البته که قبل از روی کارآمدن صفویه هم شیعیان محرم و عاشورا را یادآوری کرده و عزاداری می‌کردند. اما روی کار آمدن صفویه و اینکه تشیع مذهب رسمی ایرانیان شد طبیعی بود که بر ابعاد محرم وعزاداری آن بیفزاید. توجه به این عقبه تاریخی است که تلاش در ایجاد یک «هویت ایرانی» برای محرم و عاشورا را با ابهام و علامت سوال‌های زیادی روبه‌رو می‌سازد.”

زیباکلام حتی در این نوشتار یکی از دلایل پیاده روی امسال را یک نوع تسویه حساب در ماجراهای منا و سقوط جرثقیل عنوان می‌کند!

مسئله «حمله» به پدیده اربعین توسط جریان غیردینی، تنها به این زمان اقدام محدود نمی شود و مسبوق به سابقه است؛ چرا که پیش از این فردی همچون اکبر گنجی نیز سال گذشته با حمله به راهپیمایی اربعین آن را یک «راهپیمایی حکومتی» دانسته بود. گنجی سال گذشته و در همین ایام اربعین در یادداشتی در رادیو فردا ضمن توهین به امام خمینی(ره) در خصوص تشکیل ارتش بیست میلیونی ادعا کرد: “تا حدی که من می فهمم، جاده ۸۰ کیلومتری نجف/ کربلا گنجایش ۲۰ میلیون نفر را ندارد. شهر کوچک کربلا هم گنجایش حضور ۱۶ یا ۲۰ میلیون زائر میهمان، علاوه بر ساکنانش، را ندارد. تا حدی که من می‌فهمم، ارتش آمریکا، یا حتی ارتش شوروی سابق، هم توانایی اسکان و پذیرایی ۲۰ میلیون نفر در عرض چند روز را نداشته و ندارد.

وی همچنین افزوده است: به گزارش سازمان ملل، که معمولاً با احتیاط، کمترین آمارها را ارائه می‌کند، در ۱۱ ماه اول سال ۲۰۱۴، در عراق ۱۲ هزار تن کشته، ۲۲ هزار تن زخمی و صدها هزار تن آواره شده‌اند. عراق همچنان گرفتار داعش/ القاعده است و چشم‌انداز روشنی برای رهایی از شر این گروه تروریست وجود ندارد؛ در این شرایط، شیعیان معجزه کرده و ۲۰ میلیون زائر را گردآورده و همه احتیاجات آنان را تأمین می‌کنند.

گنجی حتی در این یادداشت خود، با «غیر به صرفه» بودن این پیاده روی، در نهایت با یک حساب چند رقمی و بدون توجه به آداب زندگی مردم در نهایت به رقم های بالای چند صد میلیاردی اشاره کرده که صرف راهپیمایی مردم در اربعین شده است که این موارد خلاف اقتصاد مقاومتی در ایران می باشد.

جالب است بدانید فردی که در رادیو فردا با یادداشتش عصبانیتش را از عظمت تشیع در روز اربعین نمی تواند پنهان کند و برای زیر سوال بردن آن حتی دست به دامن اقتصاد مقاومتی شده و از مبانی انقلاب اسلامی می خواهد برای زیر سوال بردن اربعین بهره ببرد فردیس است که سابقه دشمنی اش با ائمه معصومین شهره عام و خاص و است و در اظهاراتش در حالیکه از افرادی همچون محمدعلی باب (پایه گذار فرقه ضاله بهائیت) حمایت می کند اقدام به زیر سوال بردن مهدویت شده است و امروز نیز صادق زیباکلام که در سوابقش دفاع از به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس- به عنوان حامی اصلی فرقه بهائیت- می باشد، نتوانست عصبانیتش را از شکوه اربعین پنهان کند.

از این دست «همصدایی ها» و حمله به مقدسات مذهبی مردم ایران، تنها به زیباکلام و گنجی محدود نیست و اقدامات روزنامه های زنجیره ای دوران دوم خرداد در انتشار تیترهایی همچون«کشته شدن امام حسین نتیجه‌ی طبیعی خشونت جدش رسول خدا در بدر و احد بوده است»! هنوز از ذهن ها پاک نشده است.

به هر حال دو جریان به طور روشن از برگزاری مراسم اربعین عصبانی هستند و سعی در زیرسوال بردن آن از هر طریق می باشند؛ یکی جریان وهابی – تکفیری که امروز در قالب داعش بیرون زده است و به طور مستقیم و غیرمستقیم از سوی لابی های صهیونیستی در حال حمایت می باشد؛ و دیگری جریانی همچون گنجی و زیباکلام که مشخص می کند عروسک گردان مشترک این دو جریان را می بایست در کجا پیدا کرد.

منبع: خبرنامه دانشجویان ایران

انتهاي پيام/س


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads