کد خبر: 97812 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 دسامبر 2015 - 22:33

در آستانه اربعین حسینی؛

پیش‌بینی حضور 25 میلیون زائر در کربلا/ شور و شوق زوار اربعین کم نظیر است

شور و شوق زوار اربعین کم نظیر است، هموطنان ایرانی حدود 30 موکب قانونی و ثبت شده را در مسیر نجف به کربلای معلی برپا کرده‌اند.

به گزارش خوبان، به کربلای معلی؛ در حال حاضر تدابیر شدید امنیتی در شهر کربلا و مسیرهای منتهی حکمفرماست.

3857946_238

در شهر به فاصله هر 200 متر یک گیت بازرسی وجود دارد و امنیت خوبی در این شهر پابرجاست. حدود 2000 موکب در شهر کربلا وجود دارد که از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.
در این مواکب غذا، جای خواب، چای و آب آشامیدنی به راحتی برای رفاه حال زوار وجود دارد. هم‌اکنون بیشترین جمعیت زوار حسینی از جاده امام خمینی وارد شهر کربلا می‌شوند. جاده امام خمینی نام اتوبان نجف_ کربلا است. 3857987_520

امروز سه‌شنبه حدود یک میلیون و 800 هزار ایرانی در کربلای معلی حضور دارند که از سه مرز مهران، چذابه و شملچه وارد این شهر شده‌اند. جمعیت از دو مسیر بغداد_ کربلا و نجف_ کربلا وارد این شهر می‌شوند. پیشبینی مقامات عراقی از جمعیت حاضر در کربلا در اربعین 94 بالغ بر 25 میلیون نفر است.
شور و شوق زوار اربعین در این شهر بسیار مثال‌زدنی است، هموطنان ایرانی نیز حدود 30 موکب قانونی و ثبت شده را در مسیر نجف به کربلای معلی برپا کرده‌اند، موکب‌هایی همچون موکب اصفهانی‌ها، موکب علی‌ابن موسی‌الرضا، موکب بوشهری‌ها و …
در شهر کربلا باجه‌های اطلاعات (از من بپرسید) و باجه‌های اورژانس به فواصل بسیار کم در خیابان‌های منتهی به حرم وجود دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.
هیئت‌های مذهبی از کشورهایی چون آذربایجان، روسیه، سوئد، لتونی، لبنان، ترکیه، پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از سه خیابان اصلی منتهی به حرم سید‌الشهداء (ع) یعنی خیابان صدره، قبلةالعباس و شهدا وارد حرم می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.
هیچ گونه عملیات انتحاری و تروریستی شهر کربلا را تهدید نمی‌کند و فقط چند عملیات استان بغداد را مورد حمله قرار داده است.
گفتنی است، تمام شایعات در مورد بسته بودن مرزها بی‌پایه و اساس است و تمام مرزها در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. عاشوری
     | 2015/12/1 - 23:51
    پاسخ

    با عرض سلام
    سلام بر حسین و یاران با وفایش که تا آخرین نفس در کنار امامشان ایستادند و شجاعانه در راه اسلام جان فشانی کردند تا اسلام ناب زنده بماند … اکنون ما ایستاده ایم در رکاب مولایمان امام خامنه ای و ادامه دهندگان نهضت عاشورا و هر گونه فتنه را در نطفه خفه خواهیم کرد و فتنه گران را در هر لباس و جایگاهی که باشند رسوا خواهیم کرد . و ظیفه یکایک ماست که در شهر و محله مان با فتنه گران و منافقان به مبارزه برخیزیم یا حسین (ع)

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads