کد خبر: 97796 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 دسامبر 2015 - 18:21

هواشناسی گیلان هشدار داد

احتمال طغیان آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌های گیلان در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

به گزارش خوبانبهمن کمانگر درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت  با اشاره به اینکه نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی کم و بیش ناپایدار در منطقه است، اظهار داشت: برای برخی از نقاط استان افزایش ابر، مه صبحگاهی همراه با وزش باد گرم پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی هفته کاهش محسوس دمای استان پیش بینی می‌شود، افزود: به طور کلی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده نفوذ سامانه سرد و بارش‌زا از روز پنجشنبه به سواحل جنوبی دریای خزر است.

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: براساس داده‌های هواشناسی، بارندگی و وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات بارش برف تا اوایل هفته آینده پیش بینی می‌شود.

کمانگر کاهش دمای استان را بین 9 تا 15 درجه سیلسیوس اعلام کرد و افزود: آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌های استان دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: به بخش‌های مختلف اجرایی استان مانند سازمان مدیریت بحران، سازمان آب و جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی ، شهرداری‌ها، پلیس راه و شرکت آب و فاضلاب توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای مقابله با بحران احتمالی به عمل آورند.

مدیرکل هواشناسی گیلان درباره وضعیت دریا هشدار داد و گفت: در این مدت دریا مواج است و برای صیادی و فعالیت های دریایی نامناسب است.

 

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads