کد خبر: 97251 - تاریخ: پنج‌شنبه، 26 نوامبر 2015 - 12:52

شورای عالی فضای مجازی به دغدغه مقام معظم رهبری نرسید

در حالیکه قرار بود جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی با تصویب سیاست‌ها و اقدامات کلان مربوط به بازی‌های رایانه‌ای و بررسی انحلال شوراهای عالی موازی با این شورا همراه باشد اما دستور جلسه باز هم کامل نشد.

به گزارش خوبان،شب گذشته جلسه شورای عالی فضای مجازی با ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد و برخلاف اینکه انتظار می‌رفت طبق اظهارات فیروزآبادی -دبیر این شورا- علاوه بر تصویب سند بازی‌های رایانه‌ای، بحث تعیین تکلیف شوراهای موازی با شورای عالی فضای مجازی نیز بررسی شود اما نهایتا صورتجلسه تنها با تصویب سیاست‌ها و اقدامات کلان مربوط به بازی‌های رایانه‌ای، امضا شد.

پیش از این سید ابوالحسن فیرزوآبادی گفته بود که بررسی موضوع بازی‌های رایانه ای تنها یک جلسه از شورای عالی فضای مجازی را به خود اختصاص داده و در جلسه آینده (شب گذشته) هم تنها بخشی از یک جلسه به آن اختصاص خواهد یافت.

موضوع انحلال شوراهای عالی موازی با شورای عالی فضای مجازی از جمله خواسته‌های مقام معظم رهبری است که در حکم ایشان برای دور دوم فعالیت این شورانیز مورد تاکید قرار گرفته است.

امام خامنه‌ای شهریور ماه گذشته در حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اهمیت شورای عالی فضای مجازی، 10 محور مهم از وظایف و مأموریت‌های این شورا را ابلاغ کردند. اولین محور مورد تأکید معظم‌له عبارت بود از “انحلال شوراهای عالی مصوب در گذشته که موازی این شورا هستند، به‌منظور تحکیم جایگاه فرا قوه‌ای و موقعیت محوری و کانونی شورای عالی و نیز انتقال وظایف آن شوراها به شورای عالی فضای مجازی”.

با این حال بررسی انحلال شوراهای عالی فضای مجازی باز هم در دستور کار این جلسه شورای عالی فضای مجازی قرار نگرفت تا دور بی‌توجهی‌ها به چند سال برسد.

انتهای پیام/45

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads