کد خبر: 97145 - تاریخ: چهارشنبه، 25 نوامبر 2015 - 20:11

اینستاگرام و تلگرام شبکه هایی برای خودنمایی دختران و پسران قشر نوکیسه/ از سلفی نیمه برهنه تا اتومبیل لوکس

این دختران و پسران که اغلب از لحاظ پایگاه اقتصادی متعلق به طیف نوکیسگان بالانشین هستند و در خانوادهایی متمول و مرفه و سرمایه سالار رشد و نمو یافته‌اند، شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام را فضایی مناسب می‌دانند تا از این طریق به نقاط خلا شخصیتی خود بپردازند.

به گزارش خوبان، مدتی است که برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام به فضایی برای خودنمایی و تبرج برخی دختران و پسرانی تبدیل شده است که با شات کردن و به اشتراک گذاشتن تصاویر نیمه برهنه خود سعی در افزایش دنبال کنندگان یا به اصطلاح فالوئرهای خود دارند.

220465_347

بسیاری از کارشناسان اجتماعی اعتقاد دارند، چنین رفتارهایی از سوی برخی کاربران بویژه در اینستاگرام خودنمایی را در میان افراد افزایش داده‌اند و منجر به شکل‌گیری یک نوع زندگی ویترینی شده‌اند.

هر روز با انواع و اقسام لباس‌ها و کالاهای تجملاتی خود پستی را در دو شبکه تلگرام و اینستاگرام منتشر می‌کنند؛ آن‌ها همچنین به انتشار و به اشتراک گذاشتن تصاویری از مدل مو و آرایش جدیدشان و همچنین لباس‌های نیمه عریان و بدن نمای خود علاقه وافری دارند.

به گفته سمانه اسماعیل زاده، کارشناس روانشناسی ماهیت سلفی به گونه‌ای است که بیشتر مورد توجه جوانان در سراسر دنیا قرار گرفته و آنها دوست دارند با ثبت سلفی‌های عجیب و به اشتراک گذاشتن آنها در شبکه‌های اجتماعی، قدرت و استعداد خود را به دوستان خود نشان دهند.

وی این حرکات را ناشی از نوعی روحیه نیاز به جلب توجه عنوان کرد و ابراز عقیده کرد: این افراد خودشیفته‌ معمولا اعتماد به نفس پایینی دارند و این ضعف باعث می‌شود که دست به هرکاری بزنند تا از نظر دیگران مورد توجه قرار گیرند.

220466_766

شاید برجسته‌ترین پیجی که در شبکه اینستاگرام و فیس بوک راه اندازی شد، پیجی با نام “بچه پولدارها”بود؛ صفحه ای که به نمایش تصاویر کالاها ، اتومبیل و منازل لوکس و تجملاتی قشر مرفح و نوکیسه جامعه می پرداخت؛ پیجی که با انتشار و به اشتراک گذاشتن عکس‌های غیراخلاقی دختران و پسران، امنیت اخلاقی و عفت عمومی جامعه را به مخاطره می‌انداخت.

220467_673

پس از اقدام تحسین برانگیز دستگاه قضا و همکاری پلیس فتا در شناسایی و دستگیری پسر پرحاشیه تلگرامی که عکس‌های نیمه عریان خود را به همراه چندین دختر اغفال شده در فضای مجازی منتشر کرده بود، به نظر می‌رسد عزم مسئولان ذیصلاح برای سالم سازی فضای مجازی و برخورد با مجرمان و هرزه نگاران این فضا افزایش یافته است.

220485_514

اما آنچه که قابل تامل می‌نماید، این است که اینگونه اقدامات در فضای مجازی هیچگونه قرابت و تجانسی با الگوها و معیارهای جامعه اسلامی و ایرانی ما ندارد؛ بی تردید آن دسته از کاربران فضای مجازی(عمدتا دو شبکه تلگرام و اینستاگرام) که با هدف کسب شهرت و افزایش فالوئرهای خود به تبرج و بدن‌نمایی روی می‌آورند و عکس‌های نیمه عریان و غیراخلاقی خود را به طور گسترده در فضای مجازی نشر می دهند، ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند و در حال برآورده کردن آرزوهای دشمنان ملت ایران هستند.

220468_660

امری که ضرورت دارد مسئولان ذیصلاح در دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر و اجرایی اهمیت بیشتری را نسبت به آن مبذول دارند و این وضعیت اسف بار برخی دختران و پسران در فضای مجازی را(اتفاقا بسیاری از آنها هم در خارج از کشور ساکن هستند ولی با عکسهای خود طوری وانمود می کنند که در داخل ایران زندگی می کنند) در قالب پروژه ناتو فرهنگی غرب تعریف کنند؛ تا از این طریق ضمن ارتقاء سطح امنیت اخلاقی جامعه به تحکیم بنیان های نهاد مقدس خانواده یاری رسانند.

220469_508

گفتنی است چهارشنبه هفته گذشته جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با هدف بررسی فیلترینگ تلگرام برگزار شد که در آن جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد در صورتی که شبکه اجتماعی  تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم را در خصوص حذف محتوای مجرمانه و رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به عمل نیاورد شبکه موجود فیلتر و مسدود گردد.
منبع: میزان آنلاین

انتهای پیام/565


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. دیوید
     | 2015/11/30 - 12:45
    پاسخ

    چرا یکی با این دخترها برخورد نمیکنه؟حیا نباشه تو دختر از پسر کاری ساخته نیست که

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads