کد خبر: 9709 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 اکتبر 2012 - 09:41

واکنش شریعتمداری به طرح «دولت وحدت ملی»

برخی از شواهد و قرائن موجود، حاکی از آن است که آشوب آفرینی و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور، یکی از پروژه های احتمالی دشمن در ماه های باقیمانده تا انتخابات پیش روی خواهد بود

حسین شریعتمداری در سرمقاله خود در کیهان با عنوان«وقتی که می بارند» نوشت:

*… برخی از شواهد و قرائن موجود، حاکی از آن است که آشوب آفرینی و ایجاد التهاب در فضای سیاسی کشور، یکی از پروژه های احتمالی دشمن در ماه های باقیمانده تا انتخابات پیش روی خواهد بود و همین جا باید تاکید کرد که دشمن به نتیجه بخش بودن این پروژه امید چندانی ندارد، چرا که به نوشته «جان لی اندرسون» مفسر خاورمیانه ای «نیویورکر»، «در ایران، حرکتی فراتر از جنبش سبز(!) – بخوانید فتنه آمریکایی، اسرائیلی 88- که از حمایت همه جانبه غرب برخوردار بود قابل تصور نیست. شکست این جنبش(!) نشانه روشنی از اقتدار ایران و پایگاه مردمی عمیق و گسترده رهبر آن است و به همین علت تکرار آن ساده اندیشانه است»

*ولی به گفته ژنرال مایکل هایدن رئیس اسبق سازمان سیا در گزارش دسامبر 2011 مرکز راهبردی استراتفور، حمله نظامی به ایران پرهزینه و تقریبا ناممکن است و تنها راه باقیمانده تشویق مخالفان در داخل برای بازسازی ناآرامی های ژوئن 2009- خرداد 88- خواهد بود. مایکل هایدن در همان گزارش تاکید می کند که «بازسازی ناآرامی های ژوئن 2009 نمی تواند عقب نشینی جمهوری اسلامی از اهدافش را در پی داشته باشد ولی می توان به کند کردن آن امیدوار بود»!… یعنی دردسرآفرینی از سر ناچاری!

* در پروژه احتمالی دشمن روی «مردم» حساب ویژه ای باز نشده است، چرا که آمریکا و متحدانش، هوشیاری مردم و حضور به موقع آنان در سرفصل های حساس تعیین کننده را آزموده اند. حماسه های 23 تیرماه 78 9 دی 88، بهمن 88، انتخابات اسفند 90 و اخیرترین نمونه آن، حضور یکپارچه و همه جانبه و شورانگیز توده های عظیم مردم خراسان شمالی در استقبال از رهبر معظم انقلاب است که حماسه ای بارها تکرار شده و تکرار شدنی است و کمترین تردیدی در بصیرت مردم و ناامیدی دشمن از فریب آنان باقی نمی گذارد. حضرت آقا نیز در بیانات دیروز خود بر این نکته تاکیدی تجربه شده داشتند. آنجا که فرمودند «مردم حواسشان جمع است».

پس خط تماس و نقطه امید دشمن کجاست؟ خط و نقطه ای که دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان خراسان شمالی، شناسایی آن را یکی از نشانه های بصیرت دانسته بودند.

*نگاه دشمن به سران و عوامل اصلی فتنه 88 نگاهی با واسطه است و نه مستقیم، چرا که آنها یک بار در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 به کار گرفته شده و سوخته اند. … اما از نگاه غیرمستقیم دشمن به این مهره ها نباید غافل بود. توضیح آن که بعید نیست مهره های یاد شده، با واسطه و پادرمیانی برخی از خودی های غفلت زده و ساده اندیش به میدان آورده شوند. طرح موسوم به «دولت وحدت ملی»! که فاقد بستر قانونی و تعریف شده است و با ساختار انتخاباتی تعریف شده در جمهوری اسلامی ایران- یعنی برآمدن رئیس جمهور از رأی مستقیم مردم و نه پارلمان- کمترین همخوانی ندارد…کم توجهی ارائه کنندگان طرح یاد شده می تواند زمینه سوءاستفاده دشمنان برای نفوذ دادن عوامل یا ساکتین فتنه را در پی داشته باشد. یعنی کسانی که وحدت با آنها مفهومی جز وحدت! و ائتلاف! با دشمنان مردم و نظام ندارد.

*فشار اقتصادی و تنگ کردن عرصه معیشتی مردم یکی دیگر از نقاط مورد نظر است. به عنوان مثال، نزدیک به سه هفته قبل از آشفتگی بازار ارز، رادیو اسرائیل، رادیو زمانه- رادیو فارسی زبان هلند- شبکه های تلویزیونی فارسی زبان آمریکا- VOA و انگلیس BBC از افزایش قیمت ارز و نقش آن در افزایش قیمت سایر کالا و خدمات ضروری مردم که می تواند نارضایتی آنان را در پی داشته باشد، یاد کرده و حتی رادیو اسرائیل دو روز قبل از افزایش جهشی و ساعت به ساعت قیمت دلار، در برنامه شامگاهی دوشنبه شب خود از آن خبر داده بود. از سوی دیگر مقامات رسمی آمریکا و اتحادیه اروپا پنهان نمی کنند که گرانی کالا و خدمات مورد نیاز مردم را به عنوان یکی از اهداف چالش خود با ایران اسلامی در دستور کار دارند. بنابراین نمی توان و نباید نسبت به کانون داخلی این حرکت پلشت بی تفاوت بود و رد پای آن را در آن سوی مرزها جستجو نکرد و…

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads