کد خبر: 96914 - تاریخ: دوشنبه، 23 نوامبر 2015 - 15:20

همسر شهید رضایی نژاد در نشست دنیای کودکان بدون ترور؛

پدر آرمیتا برای حفظ امنیت و پیشرفت ایران شهید شد

همسر شهید رضایی‌نژاد اظهار داشت: تنها جرم پدر آرمیتا این بود که در راه خدمت و پیشرفت کشورش قدم بر می داشت و شهدای مدافع حرم هم جان‌شان را دادند تا گروه‌های ترور وارد کشورمان نشوند.

به گزارش به نقل از زنان خبر شهره پیرانی، همسر شهید رضایی‌نژاد  در نشست «دنیای کودکان بدون ترور»  اشاره به سالگرد تصویب پیمان‌نامه حقوق کودک عنوان کرد: سازمان ملل در سال ۱۹۴۵ تاسیس شد تا پس از جنگ جهانی از جنگ جلوگیری کند و در آن تصویب روز جهانی حقوق کودک را شاهد بودیم و مجلس ما این پیمان‌نامه را مشروط تصویب کرد، یعنی الویت با قوانین داخلی ماست.

وی افزود: در این پیمان‌نامه بر حقوق کودکان تاکید شده تا مشکلات و مسائل آن‌ها در کشورهای مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد و ایران با وجود این که جزو کشورهای در حال پیشرفت است جزو رده‌های بالا قرار دارد و  یکی از فعالیت‌های ما دفاع از کودکانی است که قربانی ترور می‌شوند.

پیرانی ادامه داد: پدر آرمیتا برای حفظ امنیت شهید شد و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم که از مرزهای کشور دفاع کردند و کسانی که هنوز دفاع می‌کنند و  در استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان قربانی زیاد داریم انجمن ما دفاع از قربانیان ترور در کشور را در کشورهای مختلف نیز دنبال می‌کند و ما قصد داریم ترور کودکان در دنیا به حداقل خود برسد.

همسر شهید رضایی‌نژاد  اظهار داشت: تنها جرم پدر آرمیتا این بود که در راه خدمت و پیشرفت کشورش قدم بر می داشت  و شهدای مدافع حرم  هم جان‌شان را دادند تا گروه‌های ترور وارد کشورمان نشوند.

در ادامهدبیر این انجمن با اشاره به هدف برگزاری این نشست‌ها بیان کرد: تمام کسانی که اعضای تشکیل دهنده این انجمن هستند خود به نوعی در کودکی و نوجوانی آسیب دیده این موضوع‌اند و همه با دردی که گروه‌های تروریست بر جان خانواده شهدای ترور می‌گذارند آشنا هستند.

اسکندری یادآور شد:  ما در روزهای خاص این نشست‌ها را برگزار می‌کنیم مانند امروز که روز کنوانسیون حقوق کودک است تا به بچه‌ها یادآوری کنیم ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در بین سرزمین‌هایی محصور است که از امنیت برخوردار نیستند اما ما به دلیل وجود شهدای‌مان از امنیت کامل برخورداریم.

وی طرح کرد: به فرزندان قربانی ترور یادآوری می‌کنیم که چه حقوقی دارند و چگونه باید از مجامع بین‌المللی حق خود را بگیرند و هم‌چنین مدرسه دخترانه را نیز انتخاب کردیم زیرا اعتقاد داریم زنان ما جامعه را می‌سازند و الحمدالله نتایج خوبی هم حاصل شده است.

 

 

انتهای پیام /254


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads