کد خبر: 9686 - تاریخ: دوشنبه، 15 اکتبر 2012 - 21:18

آقای روحاني! مردم خسته نشده‌اند؛ اما ظاهراً شما خسته‌اید

حسن روحانی پس از مدتها سكوت خود را شكست و با بيان جملاتي از خستگی مردم سخن گفت. سخنانی که البته بلافاصله با استقبال رسانه های مختلف خصوصا رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خوبان به نقل از رجا: مردم از اینکه فقط حرف می شنوند خسته شده اند مردم از اینکه یک عده می آیند فقط یک طرفه سخن می گویند و به مسائل دیگر که مهم هم هست اشاره نمی کنند، خسته شده اند. مردم از آنهایی که می آیند آمارهای دقیقی ارائه نمی دهند خسته شده اند. مردم دلار نمی خواهند صداقت و برنامه می‌خواهند ما نیاز به نوکر نداریم نیاز به مدیر داریم. ما نیاز به نوکر مدیر داریم، نه نوکر خالی. تنها نوکر بودن کافی نیست.» اينها بخشي از سخنان حسن روحاني رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه روز يكشنبه در يك همايش ايراد شد.
به گزارش رجانيوز، حسن روحاني مسئول مذاكرات هسته اي كشور در دولت خاتمي كه عملكرد وي در آن برهه همچنان در افكار عمومي ملت باقي مانده است،  پس از مدتها سكوت خود را شكست و با بيان جملاتي از خستگی مردم سخن گفت. سخنانی که البته بلافاصله با استقبال رسانه های مختلف خصوصا رسانه های ضد انقلاب قرار گرفت.

با این حال روحانی مشخص نکرد که منظورش از لفظ «مردم»، دقيقا كدام بخش از جامعه ايراني است و آيا اين مردم، آن قسمت از ایرانیانی كه اين روزها در استقبال از رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالي حاضر شده اند را نيز در بر مي گيرد يا خير؟

این در حالي است كه بسياري از رسانه هاي ضدانقلاب مي كوشند تا خط خبري سوخته و قديمي خسته شدن مردم از شعارهاي انقلابي و آرمانگرايانه را به بهانه های مختلف و این روزها به بهانه موضوع پرونده هسته ای و تحریم ها، همچنان فعال نگاه دارند. با این وجود مشخص نيست اين اظهارات از سوي كسي كه روزگاري دبير شوراي عالي امينت كشور بوده و با این ملاحظات به خوبی آشنایی دارد، چه معنايي می تواند داشته باشد.

هر چند به نظر مي‎رسد بیان این تعابیر، آنچنان که رهبر معظم انقلاب در جمع مردم شیروان بیان فرمودند، خسته شدن بیان کنندگان این عبارات از شعارهای انقلابی باشد که آنرا به توده هاي مردم تعمیم می‌دهند تا شاید بر این اساس، اهداف سياسي خود را پيگيري كنند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در پاسخ به همه جریانات سیاسی که از خستگی مردم در قبال شعارهای انقلابی سخن می گویند، در سفر خود به شهرستان شيروان در خراسان شمالي در اظهاراتي صريح و بي پرده فرمودند: «دشمنان سعى ميكنند مردم ايران را خسته و ملول و نوميد نشان دهند. مردم با حركاتِ خودشان دارند نشان ميدهند كه دشمن دروغ ميگويد؛ دشمن مغرضانه قضاوت ميكند. البته متأسفانه بعضى از تريبوندارهاى داخل هم بر طبق ميل دشمن – نميگوئيم عمداً؛ غفلتاً – حرف ميزنند. بعضيها خودشان خسته شده اند، ميگويند مردم خسته اند! مردم خسته نيستند. مردم در ميدان و در صحنه حاضرند؛ آمادهى كارند. بايد ميدان را براى مردم آماده كرد، باز كرد، آن وقت مىبينيد كه مردم هر جائى كه احساس كنند وظيفهاى وجود دارد، با چه انگيزهاى، با چه اهتمامى، با چه عزم راسخى وارد ميشوند؛ همچنان كه امروز هم وارد شده اند.»

ایشان درباره خرج کردن از لفظ مردم در سخنرانی برخی سران امریکا و  غیر از آن نیز فرمودند:  «هى مي گويند مردم ايران! ظاهراً  آن كسانى كه نام مردم ايران را مى‌آورند. از سردمداران آمريكا و غير آمريكا، شماها را مردم ايران نمي‎دانند! مردم ايران از نظر آنها يك موجود موهوم و تصور موهومى است كه دربارۀ آنها حرف ميزنند: مردم ايران با نظام مخالفند!! مردم ايران با اسلام مخالفند!! مردم ايران اينهائى‌اند كه شما ديديد در اين صحنه‌هاى عظيم چه كردند. در اين چند روز، مردم بجنورد اسفراين شيروان و ساير مناطق استان به همۀ مردم دنيا حماسه نشان دادند البته سعى مي‎كنند در خبرگزارى‌هاشان، در وسائل اطلاع‌رسانى‌شان خبرها را كمرنگ كنند و حضور مردم را نشان ندهند؛ اما واقعيت را خودشان مي‌فهمند و مى‌بينند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads