کد خبر: 9633 - تاریخ: دوشنبه، 15 اکتبر 2012 - 12:57

کلید واژه به چالش کشیدن انتخابات تعیین شد ! (انتخابات آزاد)

معنای کلمه آزاد! به این مفهوم اشاره‌ای ناخودآگاه دارد که انتخابات در ایران آزاد نیست و لاجرم باید بر قید آزاد بودن آن تاکید کرد.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق: خاتمی اخیرا در جلسه مجمع روحانیون مبارز کلید واژه اصلی اصلاح‌طلبان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری «انتخابات آزاد» اعلام کرده است.

روزنامه وطن امروز در همین رابطه می‌نویسد: به موازات چنين نظري، چندی پیش یکی دیگر از چهره‌هاي مطرح كشور در دنباله چنين كليدواژه‌اي در دیدار اعضای شورای انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مایوس كند.

در حالی که چند ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، سخنان برخی عناصر داخلی با دشمنان خارجی تشابه پیدا کرده است! در حالی که جلسات و نشست‌های معاندان جمهوری اسلامی با موضوع انتخابات پیش‌روی ایران، یکی پس از دیگری در حال برگزاری است، کلیدواژه «انتخابات آزاد» نیز از آن سوی مرزها شنیده می‌شود.

فرزند شاه مخلوع ايران نيز با اشاره به برگزاري كنفرانس‌هاي دربسته‌اي در لندن، پاریس و استکهلم درباره امکان برگزاری انتخابات آزاد گفته است: باید در یک فرآیند بتوانیم در نهایت به این خواست برسیم و اینجاست که می‌توانیم از خودی و جهانیان بخواهیم که براي انتخابات آزاد از ما حمایت کنند.

موسسه اينترپرايز نيز در تابستان امسال، قبل از خاتمي تنها راه عملي تغيير نظام در ايران را تغيير در روزهاي برگزاري انتخابات آزاد در ايران عنوان مي‌کند! محتوای سخنان رئیس‌جمهور سابق ایران با فرزند شاه مخلوع یکسان شده است. هر 2 از انتخابات آزاد و آزادی سران فتنه سخن می‌گویند، آن هم در روزهایی که ملت ایران یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی خود را سپری می‌کند؛ روزهایی که همه دشمنان اراده کرده‌اند تا بلکه بتوانند ملت نستوه ایران را از پای دربیاورند؛ ملتی که جرمش ایستادگی است.

حساسیت این روزها کمتر از روزهای سال پایانی جنگ تحمیلی نیست که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی تازه جان گرفته ایستاده بود. در این روزها طراحی کلید واژه، برای شروع پروژه‌ای دیگر علیه جمهوری اسلامی و با هدف رسیدن به قدرت، دیگر کارکرد کلید واژه‌های سال 88 را ندارد؛ چراکه همیشه تاریخ تکرار نشده است.

در بسیاری از مقاطع تاریخی مردم با درس گرفتن از گذشته، مانع از تکرار پروژه‌های تاریخی شده‌اند. عمکرد طیف تندروی اصلاح‌طلب در وقایع پس از انتخابات سال 88 به مردم ثابت کرد این جریان بر نظام و نه در نظام حرکت می‌کند؛ به این ترتیب سران مشهور جریان اصلاحات شناسنامه سیاسی خود را باطل کرده و دست به خود حذفی زدند.

بنابراين انتخاب كليدواژه و برگزاري جلسات، پشت درهاي بسته براي شروع يك فتنه ديگر با همراهي دشمنان خارجي يا همكاري عناصر داخلي، از سوي جبهه دوم خردادي كه لكه ننگ فتنه 88 از كارنامه‌اش پاك نخواهد شد، مختوم به شكست و آغاز يك بازي باخت- باخت براي اين جريان خواهد بود.

گفتنی است در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته نیز با طرح زودهنگام موضوع تشکيک در انتخابات ریاست‌جمهوري در داخل مرزهاي ايران، کم‌کم ساز سلطنت‌طلبان، منافقان، اپوزيسيون خارج‌نشين، دولت‌هاي بيگانه و رسانه‌هايشان براي نواختن نواي تقلب در انتخابات جمهوري اسلامي ايران کوک شد، تا شاید بتوانند کورسوی امید ضربه زدن به جمهوری اسلامی را هر چه بیشتر جان ببخشند.

به گزارش مشرق، غیر از چهره‌هایی که وطن امروز در بالا به آنها اشاره کرده است، یک چهره دیگر اردوگاه اصلاحات نیز هست که این روزها با واژه “انتخابات آزاد” به صحنه آمده و مشغول جولان است. “موسوی خوئینی‌ها”

او که به مرد خاکستری اصلاحات مشهور است اخیراً در دیدار با اعضای گروهی موسوم به انجمن اسلامی گفته است: اگر انتخابات آزاد در کار باشد می‌توان به آن فکر کرد!

منظور او که یکی از تئوریسین‌های حوادث سال 88 است از افزودن واژه “آزاد” به انتخابات در ایران، حتماً و حتماً همان منظوری است که چهره‌های اشاره شده در این مصاحبه دارند.

معنای کلمه آزاد! به این مفهوم اشاره‌ای ناخودآگاه دارد که انتخابات در ایران آزاد نیست و لاجرم باید بر قید آزاد بودن آن تاکید کرد.

در کنار تاکیدات این افراد، باید در نظر داشت که خبرهای موجود از درون اردوگاه اصلاحات اینگونه بیان می‌کنند که سران اصلاحات به هیچ وجه حاضر به توبه از فتنه‌گری در سال 88 و بازگشت از مواضع خود در آن روزهای دودآلود! و شرربار نیستند و برای همین منظور و با هدف از دست ندادن پایگاه خود در میان جبهه اپوزیسیون، تلاش می‌کنند تا به هر نحو ممکن که در اینجا به شکل جعل واژگان متبلور شده است؛ مواضع و اهداف خود در سال 88 و حتی در 78 را زنده نگه داشته و در سمت و مسیر همان خواسته‌ها حرکت کنند.

کساني که آن روزها در ستادهاي انتخاباتي موسوي و کروبي فعاليت مي‌کردند نيز از طرح موضوع «تقلب» در صورت عدم راي‌آوري موسوي و کروبي سخن مي‌گفتند. آنقدر موضوع تقلب، کمیته صیانت از آراء و… از سوي كساني كه مقام معظم رهبري آنان را دوستان بي‌انصاف ناميدند تكرار شد، تا اینکه ايشان در سخنرانی آغاز سال 1388ضمن خطاب قرار دادن کسانی که در صدد تشکیک در سلامت انتخابات هستند، فرمودند: انتخاباتی که قرار است 3-2 ماه دیگر برگزار شود را از حالا شروع کردن به خدشه وارد کردن. این چه منطقی است؟ چرا بی‌خود خدشه وارد می‌کنند؟ مردم را متزلزل می‌کنند، تردید ایجاد می‌کنند.

ايشان با انتقاد از برخی افراد که بیهوده تلاش می‌کنند انتخابات ۲۲ خرداد ریاست‌جمهوری را در ذهن مردم خدشه‌دار کنند، افزودند: تاکنون حدود ۳۰ انتخابات در کشور برگزار شده و مسؤولان وقت رسما سلامت و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند و به همین علت مردم تحت‌تاثیر حرف‌هایی که تلاش می‌کنند انتخابات ریاست‌جمهوری را از هم‌اکنون متزلزل و خدشه‌دار جلوه دهند، قرار نمی‌گیرند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads