کد خبر: 96329 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 نوامبر 2015 - 20:10

فواید عجیب مسواک زدن در تاریکی

کارشناسان برای بدست آوردن یک خواب ملایم و عمیق به افراد توصیه ‌می‌کنند دندان‌های خود را قبل از خواب در نور کم و یا حتی تاریک در حمام مسواک زنند.

به گزارش خوبان به نقل از فرهنگ نیوز، کارشناسان برای بدست آوردن یک خواب ملایم و عمیق به افراد توصیه ‌می‌کنند دندان‌های خود را قبل از خواب در نور کم و یا حتی تاریک در حمام مسواک زنند.

گفتنی است، پژوهشگران هشدار می‌دهند نور مصنوعی مانند نور چراغ باعث مهار هورمون خواب می‌شود و سبب بی‌خوابی و بدخوابی افراد می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه آکسفورد نور ناشی از چراغ‌های روشن حمام باعث بی‌خوابی در افراد می‌تواند شود.
کارشناسان علت را در انجام مسواک به عنوان آخرین کار قبل از خواب می‌دانند که باعث می‌شود نور زیادی وارد چشم‌ها شود و به تبع آن فرد دچار بی‌خوابی و افزایش سطح هوشیاری ذهن شود.
کارشناسان از جمله دیگر اقدامات جهت جلوگیری از بی‌خوابی را عدم مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین چون قهوه،‌خوردن غذاهای پرچرب و دارای ادویه زیاد در ساعات پایانی شب، عدم استفاده از تلفن همراه، تبلت و رایانه حداقل دو ساعت قبل از خواب،‌عدم انجام ورزش حداقل 3 ساعت قبل از خواب و همینطور عدم مطالعه دروس سخت بویژه دروس فنی چون محاسبات ریاضی و فیزیک می‌دانند.
انتهای پیام/ 66

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads