کد خبر: 96241 - تاریخ: دوشنبه، 16 نوامبر 2015 - 19:04

بابك زنجاني:

از وکیل شرکت نفت شکایت می‌کنم/ کرسنت خیانت است یا داشتن ۳ شناسنامه

بابك زنجاني در نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده خود گفت: وکیل شرکت نفت مرا به دزدی متهم کرد و مرا با دزدان مقایسه کرد که به همین خاطر و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وکلایم از وی به خاطر هتک حرمت شکایت می‌کنم.

به گزارش خوبان، نهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پرونده بابک زنجانی ساعت ۹ صبح روز دوشنبه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

بابک زنجانی در نهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی و پس از قرائت شکایت بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی برای قرائت ادامه دفاعیات خود پشت تریبون قرار گرفت و با خواندن ترجمه آیه ۲۱ سوره حدید گفت: تاکنون تنها کسی که به حق صحبت کرده نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی است. دفاعیات گذشته من به وام ۱۵ میلیارد یورویی از یک شیخ رسید که در این مرحله دفاعیاتم متوقف شد و شرکت HK و شرکت نفت مشترکا شکایت خود را قرائت کردند.

متهم اصلی پرونده نفتی اضافه کرد: نمی‌دانم وکیل شرکت نفت یا HK شکایت خود را قرائت کردند یا به جای دادستان کیفرخواست را خواندند. شکایت برگه‌ای است که در بدو کار از کسی انجام می‌شود. در صورتی که شکایت وزارت نفت طبق اعلام بازپرس در سال ۹۳ انجام شده است و وکیل شرکت نفت از روی جواب سوال تنظیم کرده است.

زنجانی ادامه داد: اگر وکیل شرکت نفت کیفرخواستی را قرائت کرده باشد باید بگویم که وی در جایگاهی نیست که برای من کیفرخواست تنظیم کند.

وی ادامه داد: اگر هم وکیل شرکت نفت لایحه دفاعیه را خوانده است، وای به حال موکلش زیرا نه تنها به موکل خود کمک نکرده بلکه آمده است ابرویی را بردارد اما چشمی را کور کرده است.

متهم اصلی پرونده نفتی گفت: اسم این دفاعیه را اعتراف‌نامه یا معجزه الهی در این روزهای سخت می‌دانم. در بخش نخست دفاعیاتم اشاره کردم که انباشت نفت و دفع یا فروش آنها در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت که این مسئله توسط وکیل شرکت نفت تایید شد.

شکایت بابک زنجانی از وکیل شرکت نفت

زنجانی ادامه داد: وکیل شرکت نفت مرا به دزدی متهم کرد و با دزدان مورد مقایسه قرار دادند که به همین خاطر و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با وکلایم از وی به خاطر هتک حرمت شکایت می‌کنم.

وی در ادامه اضافه کرد: وکیل شرکت نفت در دفاعیات خود عنوان کرد که من دارای چندین کپی شناسنامه و سوءسابقه در خصوص صدور چک بلامحل و قبول چک مسروقه هستم که نسبت به این مسائل در مرحله بازپرسی اعتراض کردم. وکیل شرکت نفت خوب می‌داند وقتی پرونده‌ای حکم قضایی دارد و مختومه می‌شود دوباره مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. اگر دادستان درباره این سوابق سخن می‌گوید برای شناخت بیشتر نسبت به من است.

کرسنت خیانت است یا داشتن ۳ شناسنامه

متهم اصلی پرونده نفتی تصریح کرد: کرسنت، جهاد سازندگی، فروش نفت به هند و بانک آسیا را باز کنم، معلوم می‌شود داشتن ۳ کپی شناسنامه خیانت است یا خسارت ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومانی به کشور.

زنجانی ادامه داد: وزارت نفت دارای حراست است و لذا استعلام‌های لازم درخصوص من اخذ شده، کسی که کار بزرگ انجام می‌دهد حتما دچار مشکلات حقوقی و اتهامات مختلف می‌شود. من هم انسانم و پیامبر خدا نیستم که عاری از هرگونه خطا باشم.

بابک زنجانی در ادامه پاسخ به شکایت شرکت HK از خود، اظهار کرد: از وکیل شرکت نفت بسیار ممنونم که در قرائت شکایت خود کمک بزرگی به من کرد زیرا وقتی مجموعه‌های من دست مدیران نفت افتاد، تمام نامه‌های من را از شرکت خارج کردند تا دست من به آن نامه‌ها نرسد.

وی ادامه داد: وکیل شرکت نفت در شکایت خود عنوان کرد که زنجانی تعدادی نامه به وزارت نفت ارسال کرده است. شما در شکایت خود اعلام کردید که نامه شماره ISO۲۰۷ به وزیر نوشته شده و اعلام شده است برای ترخیص بارهای نفتی نیاز به مدارک است و وزیر نیز دستور داده نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند.

متهم اصلی پرونده نفتی گفت: این همان مسئله‌ای است که من در بخش اول دفاعیاتم عنوان کردم. من به وزارت نفت کمک کردم محموله‌های نفتی در انبار مالزی تخلیه شود و سپس آن را به انبار شرکت فال انتقال دادم و هیچگاه مدارکی به من داده نشد و فقط طبق قانون ترانزیت این کار را انجام دادم. چندین‌بار به وزیر نامه نوشتم که این مدارک را به آقای م- ش برسانید اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

زنجانی افزود: وقتی مدارکی به من منتقل نشده است چرا قصور خود را بی‌دلیل به من منتقل می‌کنید و می‌خواهید به شما وجوه را پس بدهم در صورتی که چیزی به من داده نشده است.

وی اضافه کرد: وکیل شرکت نفت در اعترافات خود عنوان کرد که ۱۱ فقره قرارداد فروش نفت با من دارند در حالی که در هر قرارداد باید خریدار و فروشنده مشخص باشد و دو طرف، قرارداد را امضا کنند. وزارت نفت و شرکت HK که چنین ادعایی دارد، حتی یک قرارداد را نمی‌توانند نشان دهند که من امضا کرده باشم.

متهم اصلی پرونده نفتی ادامه داد: از کل بارهای ارسالی فقط ۲ بارنامه به من دادید که من امضا کردم و این دو بارنامه مربوط به کسی بود که به خواسته شما به شرکت العقیلی دادم و شرکت HK  چهل‌ میلیون دلار از العقیلی دریافت کرد و ۱۰۰ میلیون دلار طلبکار ماندند.

زنجانی افزود: در اصل العقیلی همان م-س معروف است که وزارت نفت از آن ۵ میلیارد دلار مطالبه دارد و می‌گویند جای آن امن است. پس این ۱۰۰ میلیارد را هم به آن ۵ میلیارد اضافه کنید که جایش امن است.

وی تاکید کرد: بنابراین من به جز این دو بار نامه هیچ چیزی با شما نداشتم.

منبع: مهر

انتهاي پيام/139


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads