کد خبر: 95828 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 نوامبر 2015 - 21:30

ویتامینی که سرطان را فلج می کند

یک تیم تحقیقاتی کشف کرد؛

ویتامین سی می‌تواند با سرطان کورکتال بجنگد. سرطان کولورکتال (CRC) یا روده بزرگ سومین سرطان شایع در ایالات متحده است.

به گزارش خوبان به نقل از جام نیوز، حدود ۵۰درصد از این موارد سرطان روده بزرگ شامل جهش در ژنهای KRAS و BRAF می‌باشد. این شکل بیماری تهاجمی‌تر است و به خوبی به درمان‌های فعلی یا شیمی درمانی پاسخ نمی‌دهد.

ویتامین C عموما به علت اثر آنتی اکسیدانی آن به بهبود سلامتی کمک می‌کند، که آسیب‌های سلولی را را به تاخیر می‌اندازد یا از آن جلوگیری می‌کند.

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی ویل کورنل در نیویورک کشف کرد که KRAS و BRAF باعث ایجاد سرطان کورکتال می‌گردند. دوز بالای ویتامین سی باعث اکسیداسیون سلول‌های سرطانی شده و در نتیجه تاثیر مثبتی بر سلامتی بیماران می‌گذارد.

آن‌ها با کشت سلول‌های موش دریافتند، میزان بالای ویتامین C معادل حدود ۳۰۰ پرتقال با جلوگیری در جهش BRAF وKRAS موجب اختلال رشد تومورهای کولورکتال می‌گردد.

آن‌ها اکنون امیدوار هستند که این یافته‌ها می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه روش‌های درمانی جدید گردد و دیدگاه‌های جدید و مهمی که تاثیر مثبت بر این درمان‌ها دارد ارائه دهد.

در یک محیط غنی از اکسیژن مانند رگ‌های انسان بخشی از ویتامین C به نام آسکوربیک اسید اکسیده شده و به یک ترکیب جدید به نام دهیدرو آسکوربیک اسید DHA تبدیل می‌شود.

مطالعات حاضر نشان می‌دهد که DHA به عنوان یک اسب تروا عمل می‌کند. هنگامی که انتی اکسیدان‌های طبیعی در سلول‌های سرطانی برای تبدیل DHA به اسید اسکوربیک در تلاش هستند. در اثر خالی شدن آنتی اکسیدان سلول‌های سرطانی در اثر استرس اکسیداتیو می‌میرند.

جهش سلول‌های BRAF و KRAS اکسیژن فعال بیشتری از سلول‌های طبیعی تولید می‌کنند این سلول‌ها به منظور زنده ماندن نیاز به آنتی اکسیدان بیشتری دارند به همین سبب این سلول‌های سرطانی نسبت به DHA آسیب پذیر هستند.

این مححق بیان می‌کند از ویتامین سی نمی‌توان خودسرانه برای درمان سرطان خود استفاده کرد بلکه محققین خوشبین هستند که یک مکانسیم و راه کار برای درمان سرطان روده بزرگ با استفاده از ویتامین سی با ایجاد اختلال در جهش KRASو BRAF یافته‌اند.

با این حال تحقیقات بیشتری در زمینه ویژگی‌های و تاثیرات ویتامین سی نه تنها به عنوان آنتی اکسیدان بلکه تاثیر دوز بالای ویتامین سی بر سلول‌ها و سیستم ایمنی بدن نیاز است.

 

 

انتهای پیام /66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads