کد خبر: 9553 - تاریخ: یکشنبه، 14 اکتبر 2012 - 09:23

علارغم بلاتکلیفی برگزیدگان آزمون استخدامی شهرداری رشت

مجوز جذب 200 نیروی دیگر صادر شد

این داستان زمانی خواندنی تر می شود که بشنویم شورای اسلامی شهر رشت اخیرا، جهت جذب 200 نیروی دیگر مجوز صادر نموده است…

خوبان خبر به نقل از معین نیوز: شهرداری رشت اواخر سال گذشته جهت تکمیل نیروهای ماهر خود اقدام به برگزاری آزمون ورودی جهت استخدام بیش از 700 نفر گرفت، در فراخوان این آزمون استخدامی که اوایل سال 90 انجام شده بود، زمان برگزاری آن مهر ماه قید شده بود اما با تاخیری چند ماهه این آزمون در دی ماه برگزار شد و بعد از گذشت قریب به پنج، شش ماه نتایج آن خرداد ماه سال جاری اعلام گردید که تعجب همگان را در پی داشت، چرا که بجای 716 نفر، 520 نفر پذیرفته شدند و جالب تر اینکه تا به امروز که پنج ماه از اعلام نتایج آزمون می گذرد شهرداری تنها توانسته برای کمتر از 70 نفر آنها ردیف شغلی تعیین کند و مابقی همچنان بلاتکلیف هستند، این داستان زمانی خواندنی تر می شود که بشنویم شورای اسلامی شهر رشت اخیرا، جهت جذب 200 نیروی دیگر مجوز صادر نموده است، اگرچه اعضای شورای شهر رشت این موضوع را تکذیب می کنند اما با تایید تلویحی از سوی معاون برنامه ریزی و عمرانی شهرداری رشت این پروسه وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش معین نیوز سعید طاهری اظهار داشت: مرجع قانونی برای صدور مجوز استخدام  برای شهرداری ها، سازمان همیاری شهرداری های وزارت کشور می باشد و شورا ها هیچگونه اختیاری در این زمینه ندارند. معاون برنامه ریزی و عمرانی شهرداری رشت افزود: شورای اسلامی شهر رشت چندین سال پیش طی مصوبه ایی مجوز استخدام 1083 نفر را در شهرداری رشت صادر می کند، درحالیکه شورا اجازه صدور چنین مجوزی ندارد، در ثانی تا زمان فعالیت آن شورا حدود 367 نفر از اقوام و نزدیکان سببی و نسبی اعضای شورا و شهرداری آن زمان طی آن مصوبه استخدام گردیدند.

وی ادامه داد: این موضوع پابرجا بود تا زمانیکه اصل 44 مطرح شد و مجبور شدند حدود 716 نفر باقی مانده را از طریق آزمون استخدامی جذب کنند این شد که مقدمات برگزاری آزمون استخدامی شهرداری رشت در سال گذشته کلید خورد. طاهری گفت: در هر صورت با امروز و فردا شدن، بالاخره آزمون برگزار شد و علیرغم اعلام پذیرش 716 نفر در فراخوان، تنها اسامی 520 نفر به عنوان قبول شدگان مطرح گشت اما مهمتر از این موضوع جذب تنها 70 نفر از این تعداد است و مابقی همچنان در لیست انتظار هستند. این در حالی است که ما برای این 70 نفر هم نه جا داشتیم نه امکانات و نه حتی بودجه ایی جهت پرداخت حقوق و مزایا. از این رو از استانداری گیلان درخواست کردیم تا مراحل گزینش را با سرعت کمتری انجام دهند تا شهرداری فرصت بازسازی خود را داشته باشد. وی تاکید کرد: در حالی که بخاطر تراکم نیرو ما جهت ساماندهی همین تعداد اندک، مانده ایم شورا در مصوبه ایی دیگر مجوز استخدام 200 نیروی شرکتی دیگر را صادر کرده است در حالیکه همین الان هم نصف نیروهای ما اضافه هستند.

این اظهارات درحالی است که سید محسن پورفخریان عضو شورای اسلامی شهر رشت موضوع جذب 200 نیروی جدید در شهرداری را تکذیب کرد و به خبرنگار معین گفت: این موضوع اصلا منع قانونی دارد. وی افزود: فعلا هسته گزینش استانداری گیلان مشغول تشکیل و تکمیل پرونده آن عده از قبول شدگان آزمون سال گذشته است و تا اطلاع ثانوی جذب نیرو نخواهیم داشت.

محمود مباحی رییس شواری اسلامی شهر رشت نیز ضمن تکذیب صدور مجوز جهت استخدام 200 نیروی دیگر گفت: ما فعلا درگیر استخدام آن عده ایی هستیم که پارسال در آزمون قبول شده اند کارشان در سیستم پر پیچ و خم اداری گیر کرده و تا کنون تنها 120 نفر از آن 500 نفر را سرکار گذاشتیم. ناگفته نماند مباحی ادامه روند مصاحبه را موکول به دیدار حضوری با خبرنگار روزنامه کرد و از ادامه گفتگو خودداری ورزید.

البته شاید ترفند تکذیب این موضوعی که از طرف معاون شهردار تایید شده است به اینگونه باشد که اعضای شورای اسلامی شهر رشت صدور مجوز جهت جذب نیرو برای استخدام رسمی را تکذیب کرده اند در حالی که نوع استخدام این 200 نفر می تواند به صورت قراردادی و کار معین و شرکتی باشد، به هر حال در آستانه انتخابات شوراها قرار داریم و این 200 نفر حتما خانواده هایی دارند که مجموع آنها عددی معادل حداقل هزار نفر که در انتخابات شوراها بسیار تاثیر گذار خواهد بود را پیش بینی می کنند ولی آنچه که عیان است این نیروهای جدید قبول شده در آزمون استخدامی با توجه به مشکلات مالی سازمان و کمبود امکانات و اعتبارات به این زودی نباید دلخوش به دست یافتن صندلی های شهرداری رشت باشند.

معین نیوز. www.moeennews.com

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads