کد خبر: 95405 - تاریخ: دوشنبه، 9 نوامبر 2015 - 10:12

یک بازیگر سینما؛

از آقایان برای بازی در فیلم پول می خواهند، خانمها مسائل غیر اخلاقی!

یک بازیگر گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که هر کس به صرف قدرت و توانایی مالی اجازه می دهد وارد این عرصه شود و وجود موارد بی اخلاقی و غیر حرفه ای هم طبیعی به نظر می رسد.

به گزارش خوبان به نقل از تهران نیوز ، موضوع سوء استفاده از هنرمندان و به ویژه بازیگران جوان چندی است که از سوی برخی از هنرمندان پیشکسوت و کسانی که سال ها در این عرصه فعالیت دارند، مورد تایید قرار گرفته است.
به گزارش افکارخبر، بسیاری از بازیگران و هنرمندان نبود اتحادیه و یا تشکیلات صنفی قوی را علت بروز موارد سوء استفاده و بروز ناهنجاری های غیر اخلاقی می دانند.

یکی از بازیگران جوان عرصه سینما و تلویزیون که سال ها سابقه در این حوزه دارد به افکارخبر گفت: بزرگترین مشکل بازیگران و سینما و تلویزیون نبود اتحادیه، تشکیلات صنفی و سندیکاست که سبب شده تا هر کس بدون داشتن تجربه و استعداد کافی به خود اجازه دهد وارد این عرصه شود.

وی افزود: متاسفانه اکنون شرایط به گونه ای شده که هر کس تنها به دلیل توانایی مالی می تواند وارد این عرصه شده و با پرداخت هزینه های مورد نظر برخی کارگردانان و تهیه کنندگان در رأس یک پروژه سینمایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بارها دیده شده کسانی در فیلم ها و پروژه های سینمایی بازی کرده اند که هیچ گونه تحصیلات دانشگاهی نداشته و فاقد تجربه کافی و لازم برای این کار بوده اند اما به دلیل پرداخت مبالغ گزاف به مسوولان توانسته اند یک نقش خوب را بدست آوردند.

این بازیگر مرد بیان کرد: چند سال گذشته بنده برای بازی در یک فیلم قرارداد بستم و قرار بود چندی بعد فیلم کلید بخورد اما یک فرد بی تجربه تنها با پرداخت مبلغی گزاف توانست نظر کارگردان و تهیه کننده را جلب کند و نقش بنده را به او فروختند.

وی تاکید کرد: با وجود داشتن قرارداد بنده نتوانستم کاری انجام دهم.

وی عنوان کرد: متاسفانه این مساله در مورد خانم ها وضعیت متفاوتی دارد و برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان به خود اجازه می دهند با طرح پیشنهادهای غیر اخلاقی آنها را برای حضور در فیلم ها ترغیب کنند.

این بازیگر گفت: وقتی مرجعی برای ارزیابی کار بازیگران وجود ندارد، وقوع چنین مواردی نمی تواند دور از ذهن باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده که هر کس به صرف قدرت و توانایی مالی اجازه می دهد وارد این عرصه شود و وجود موارد بی اخلاقی و غیر حرفه ای هم طبیعی به نظر می رسد.

وی ادامه داد: هنگامی که یک اتحادیه یا تشکیلات صنفی وجود داشته باشد افراد بر اساس سطح توان، تحصیلات، دانش و تجربه می توانند جلوی دوربین قرار گیرند و در این صورت هرکس نمی تواند به صرف پرداخت مبالغ بالا وارد این عرصه شود.

این بازیگر جوان تاکید کرد: وقتی فردی به پزشکی علاقه دارد خود را ملزم به گذراندن تحصیلات این رشته می داند اما در مورد بازیگری این مهم اصلا رعایت نمی شود و بارها دیده شده افراد با وجود نداشتن تحصیلات مناسب و مرتبط تنها به صرف داشتن پول و چهره زیبا توانسته اند در پروژه های سینمایی و تلویزیونی حضور یابند.

وی گفت: مراجعی مانند وزارت ارشاد، مسوولان تلویزیون و همچنین تشکیلات سینمایی باید به بازیگران این عرصه پروانه کار مانند سایر افراد جامعه بدهند و بازیگران بر اساس مجوز و پروانه کاری اجازه داشته باشند در تئاتر، سینما و تلویزیون بازی کنند در این صورت می توان به بهبود وضعیت پشت پرده این حوزه امیدوار بود.

وی درباره معرفی کردن افراد خاطی در این حوزه خاطر نشان کرد: پس از اینکه نقش بنده از سوی کارگردان و تهیه کننده فروخته شده، من اقدام به افشاگری این مساله نزد سایر همکاران و دوستانم کردم تا آنها برای کار کردن با این افراد دقت بیشتری به خرج دهند این مساله می تواند در مورد افرادی که اقدام به سوء استفاده و اعمال خلاف اخلاق می کنند نیز صادق باشد به این صورت که بازیگرانی که مورد سوء استفاده قرار می گیرند افراد خاطی را نزد همکاران معرفی کرده و با این کار زمینه های حذف آنها نیز فراهم می شود.

وی در پایان گفت: اگر بازیگران همکاران خود را آگاه کنند حتم بدانید بساط این بی اخلاقی ها در کوتاه مدت برچیده خواهد شد.

انتهای پیام/77


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads