کد خبر: 95183 - تاریخ: شنبه، 7 نوامبر 2015 - 10:31

وال استریت ژورنال مدعی شد:

سپاه پاسداران ایران، ایمیل های مقامات دولت اوباما را هک کرد!

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ها است که به طور معمول، مشغول جنگ سایبری علیه سازمان های دولتی آمریکا بوده است. اما مقامات آمریکایی می گویند که همزمان با دستگیری سیامک نمازی درماه گذشته، این حملات افزایشی ناگهانی داشته اند…»

به گزارش خوبان به نقل جام نیوز،روزنامه آمریکایی “وال استریت ژورنال” (WSJ) با انتشار گزارشی تحت عنوان “آمریکا هک گسترده از سوی ایران را کشف کرد” مدعی شده است که سپاه پاسداران ایران در هفته های اخیر حمله سایبری گسترده ای را علیه آمریکا به راه انداخته است.
در این گزارش آمده است: «مقامات آمریکایی می گویند سپاه پاسداران ایران در حملاتی که به نظر می رسد در رابطه با دستگیری تاجر ایرانی- آمریکایی در تهران بوده است، ایمیل و حساب شبکه های اجتماعی مقامات دولت اوباما را در هفته های اخیر هک کرده اند.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه آورده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ها است که به طور معمول، مشغول جنگ سایبری علیه سازمان های دولتی آمریکا بوده است. اما مقامات آمریکایی می گویند که همزمان با دستگیری سیامک نمازی در ماه گذشته، این حملات افزایشی ناگهانی داشته اند. سیامک نمازی یک مدیر اجرایی صنعت انرژی و مشاور تجاری است که به دنبال تقویت روابط اقتصادی و دیپلماتیک ایران و آمریکا بوده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «به گفته مقامات، کارمندان دولت اوباما در میان گروه گسترده ای از افراد از جمله روزنامه نگاران و دانشگاهیان هستند که سیستم های کامپیوتریشان در هفته های اخیر هک شده است. برخی مقاماتی که مورد حمله هکرها قرار گرفته اند از کارمندان دفتر امور ایرانیان و دفتر امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه [آمریکا] بوده اند.»

موضوع حمله سایبری ایران به آمریکا و طرح این مسئله به عنوان یک تهدید امنیتی و یا تهدیدی برای زیرساخت های ایالات متحده، مدت هاست که در راستای پروژه ایران هراسی در دستور کار رسانه های آمریکایی قرار گرفته است.

در ماه های اخیر نیز بارها و خصوصا در مواقع حساس مذاکرات هسته ای، خبرسازی های گسترده ای در این رابطه صورت گرفته است. این در حالی است که پیش از این تاسیسات هسته ای ایران مورد حمله بدافزارهایی قرار گرفته که رسانه های آمریکایی اعلام کردند مستقیماً به دستور اوباما رئیس جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه اندازی شده است.

چندی پیش پایگاه خبری هیل (Hill) وابسته به کنگره آمریکا، از تهدید جهان توسط نیروی سایبری ایران [!] سخن به میان آورده و نوشت: «توافق دیپلماتیک با ایران برای محدودسازی برنامه هسته ای این کشور می تواند به طور ناخواسته، تلاش های این کشور برای جنگ سایبری را افزایش دهد. کارشناسان می گویند ممکن است تهران از لغو تحریم های هسته ای پس از دستیابی به توافق، برای تحکیم برنامه سایبری رو به رشد خود استفاده کند؛ برنامه ای که در حال حاضر نیز ایران با اتکای به آن، به شبکه های حیاتی بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده نفوذ کرده است.»

 

انتهای پیام/888


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads