کد خبر: 95085 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 نوامبر 2015 - 20:10

جتی با سرعت ۱۲ برابر سرعت صوت+تصاویر

این جت پیشرفته به چهار بال، دو موتور موشک و سیستم سوخت اکسیژن مایع مجهز شده تا از سرعتی باورنکردنی ۱۲ هزار و ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت بهره مند شود.

به گزارش خوبان، از دیرباز سرعت، یکی از آرزوهای همیشگی انسان بوده، در نتیجه به دنبال کشف راه حل های جدیدی برای محقق کردن این آرزو است. تصور کنید روزی فرا برسد که فاصله بین نیویورک و لندن را تنها در یک ساعت بپیمایید؟ حتی تصور طی این مسیر در مدت زمانی کوتاه نیز لذت بخش است. طرح اولیه و مفهومی از هواپیمای جدیدی با نام Skreemr رونمایی شده که می تواند با سرعتی معادل ۱۰ برابر سرعت صوت پرواز کند.

1893247

Charles Bombardier ، مهندس کانادایی است که موفق به طراحی این جت شده است. وی مدعی شده، این جت می تواند هشتصد مایل را در مدت زمانی در حدود یک ساعت بپیماید. این جت پیشرفته به چهار بال، دو موتور موشک و سیستم سوخت اکسیژن مایع مجهز شده تا از سرعتی باورنکردنی ۱۲ هزار و ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت بهره مند شود.

1893249

سرعت صوت فاصله‌ ای‌ است که یک موج صوتی در مدت زمان یک ثانیه در یک سیال می‌ پیماید. سرعت صوت مشخص می‌ کند که این موج در بازه مشخصی از زمان چه مسافتی را طی می‌ کند. در هوای خشک و در دمای ۲۰ درجه سانتی‌ گراد (۶۸ درجه فارنهایت)، سرعت صوت ۳۴۳٫۲ متر بر ثانیه (۱۱۲۶ فوت بر ثانیه)، ۱۲۳۶ کیلومتر بر ساعت (۷۶۸ مایل بر ساعت) یا به طور تقریبی، یک کیلومتر در سه ثانیه یا تقریبا یک مایل در پنج ثانیه است.

این آمار و ارقام در حالی است که جت Skreemr از سرعت ۱۲ هزار و ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت برخوردار است. از دیگر قابلیت های این جت می توان به ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد. این جت می تواند در هر پرواز ۷۵ مسافر را بین قاره های مختلف کره زمین و در مدت زمانی کوتاه جابه جا کند.

1893248

اما در حال حاضر، این تکنولوژی و جت مافوق صوت در اهداف نظامی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا شاید در سال های آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود. مسافران معمولی نیز می توانند رویای سفرهای مافوق صوت با این جت را داشته باشند.

منبع: مهر

انتهاي پيام/ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads