کد خبر: 95001 - تاریخ: پنج‌شنبه، 5 نوامبر 2015 - 13:00

اعتراف مجله فوربس؛

آیت‌الله خامنه‌ای از رهبران قدرتمند دنیا است

در توضیح نشریه فوربس آمده است، موئلفه هایی چون«عمق نفوذ در افکار عمومی، منابع و امکانات در اختیار، فعال و اثر گذار در حوزه قدرت، جریان داشتن قدرت در حوزه های مختلف» ویژگی‌های‌ انتخابِ قدرتمندترین افراد جهان بوده است.

به گزارش خوبان به نقل از جام نیوز، نشریه آمریکایی “فوربس” (Forbes) فهرست سال ۲۰۱۵ قدرتمندترین افراد جهان را از دید این نشریه منتشر کرد. در این فهرست که روز چهارشنبه منتشر شد، اسامی ۷۳ مرد و زن منتشر شده است که قدرتمندترین افراد جهان لقب گرفته اند و اقداماتشان دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در فهرست امسال فوربس، علاوه بر نام آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، افرادی چون “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه “آنگلا مرکل” صدر اعظم آلمان، “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا،”شی جین پینگ” رئیس جمهوری چین، “نارندرا مودی” رئیس جمهوری هند قرار دارند.

گفتنی است، در فهرست فوربس اسامی رهبران کشورها، کارآفرین ها، سرمایه داران و افراد خیر نیز به چشم می خورد.

نشریه فوربس در توضیح چگونگی تهیه این لیست، گفته است: «برای تهیه این فهرست، نام صدها نفر در سراسر جهان را بررسی کرده است. برای تهیه این فهرست فوربس چهار عامل را در نظر گرفته است، نخست اینکه آیا این افراد بر جمعیت بزرگی اعمال نفوذ دارند یا خیر؟

عامل دوم که در تهیه این فهرست در نظر گرفته شد، منابع مالی تحت کنترل هر کدام از این افراد بود و عامل سومی که فوربس در نظر گرفت، این بود که اگر کاندیدای مورد نظر در حوزه های مختلف قدرت دارد یا خیر و قدرت او تنها به یک حوزه محدود نباشد و عامل چهارم نیز این بود که کاندیداها به طور فعالانه از قدرت خود استفاده کنند.»

Firefox_Screenshot_2015-11-04T17-16-01_829Z

 

استراتژی حکیمانه و مدیریت مقتدرانه رهبر انقلاب در هدایت و مديريت مذاکرات هسته­‌اي را می توان در در چند بخش معرفی کرد:

 

– تضعیف و کنترل خط نفوذ دشمن: تفهيم قابل اعتماد نبودن استکبار، باز کردن مشت دشمن و نشان دادن دست چدني آنها در زير دستکش مخملي.
– ایستادن در برابر فتنه شکاف اجتماعی: جلوگیری از فتنه دشمن برای دوقطبي کردن جامعه در طول مذاکرات، که تهدید بزرگی برای کشور بود.
– بی اثر کردن حربه تحریم: طرح نظريه”اقتصاد مقاومتي” و تدوين سياست هاي کلان آن و تلاش براي ريل گذاري شدن اين سياست، تا نشان دهنده چشم انداز کلان اقتصاد کشور باشد و نيز حربه تحريم را کند کنند و در درازمدت، اين ابزار را از دست دشمن خارج کنند.
– ریل گذاری با حفظ عزت و استقلال: ترسيم خطوط قرمز هسته اي از اقدامات ديگر امام خامنه اي در طول مذاکرات بود. اين خطوط قرمز موجب مي شد در عين پذيرش محدوديت ها، صنعت هسته اي کشور تعطيل نشود و عزت و استقلال کشور مصون بماند و از پيش روي هاي قدرت هاي استکباري ممانعت به عمل آورد و آنها را عقب براند.

–  هدایت و حمایت از تیم مذاکره کننده: حمايت همه جانبه در عین هدایت ها و انتقادات در طول مذاکره از تيم مذاکره کننده هسته اي، که آنها را از فشار روحي داخی خارج کرد و آنها خيالشان راحت بود که خواه با توافق برگردند و خواه به خاطر مقاومت و اصرار بر خطوط قرمز، به توافق نرسند، با استقبال مواجه خواهند شد. اين حمايت ها در بيرون هم موجب تقويت روحي و افزايش اعتماد به نفس تيم مذاکره کننده شد؛ چون تيمي بود که متکي به حمايت شديد رهبر انقلاب اسلامي، مسئولان و مردم مذاکره مي کرد.

همانظور که در توضیح نشریه فوربس آمده است، موئلفه هایی چون«عمق نفوذ در افکار عمومی، منابع و امکانات در اختیار، فعال و اثر گذار در حوزه قدرت، جریان داشتن قدرت در حوزه های مختلف» ویژگی این افراد برای انتخاب در لیست قدرتمند ترین افراد جهان بوده است.

گفتنی است که اقدام این نشریه آمریکایی در انتشار نام مسئولان عالی جمهوری اسلامی ایران در لیست قدرتمند ترین افراد جهان تا کنون سابقه نداشته است. این اتفاق در حالی رخ داده است که مدیریت استراتژیک و عمق نفوذ رهبر انقلاب در ساماندهی و هدایت مذاکرات هسته ای ایران با غرب، به حدی تاثیر گذار و آشکار بوده که قدرت عمل رسانه های غربی در سانسور این دست قدرت الهی را از آنان گرفته است.

انتهای پیام/308

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads