کد خبر: 94733 - تاریخ: دوشنبه، 2 نوامبر 2015 - 23:30

۲۶ و ۲۸ آذر؛

زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب ۲۶ و ۲۸ آذر اعلام کرد.

به گزارش خوبان به نقل از صداوسیما، رئیس ستاد انتخابات کشور زمان ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب ۲۶ و ۲۸ آذر اعلام کرد.

محمدحسین مقیمی در نشست خبری پیش بینی کرد ۴۸۰۰ تا ۵ هزار نفر برای انتخابات مجلس نام نویسی کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ۲۵ مرحله انتخابات ۲۳ مرحله به صورت ماشینی برگزار می شود و فقط رای گیری و شمارش آرا به صورت دستی است، گفت: انتخابات مجلس گذشته در ۱۴ حوزه و هزار و ۴۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۵۰۰ ماشین الکترونیکی برگزار شد.

مقیمی افزود: امسال تا یک سوم رای گیری ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و سخت افزار این روند تهیه و به تایید کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان رسیده است و باید نرم افزار آن را نیز طبق برنامه زمان بندی شده تهیه کنیم.

وی گفت: بر اساس نظر رئیس جمهور صندوق های شفافی نیز برای اخذ رای از مردم درنظر گرفته شده که قابلیت شفافیت و مخفی بودن رای را نیز دارد و اکنون درحال ساخت است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نرم افزار رای گیری به صورت الکترونیکی از ابتدا تا انتها توسط کارشناسان داخلی تهیه شده است و از نظر علمی در این زمینه کمبودی نداریم.

مقیمی گفت: ۹۶۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در هیات های اجرایی فعالیت می کنند.

وی افزود: دولت نیز اعتبار لازم را برای برگزاری انتخابات تا یک سوم رای گیری به صورت ماشینی و الکترونیکی درنظر گرفته است که این مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان است.

مقیمی آموزش مسئولان برگزاری انتخابات، فرمانداران و دیگر عوامل را اصلی ترین برنامه این ستاد اعلام کرد و گفت: حتی برای فرمانداران نیز آزمونی با صد سوال درباره قانون انتخابات برگزار شده است و ۲۷۰ مربی نیز درحال تربیت و آموزش کادرهای آموزشی انتخابات هستند.

وی افزود: اکنون کشور به ۱۱ منطقه تقسیم شده و همایش های توجیهی برای استانهای مختلف درحال برگزاری است و از ۱۱ همایش پیش بینی شده تاکنون ۵ همایش برگزار شده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با افرادی که تبلیغات زودهنگام کنند نیز چه در فضای مجازی و چه در فضاهای دیگر طبق قانون برخورد می کنیم و قوه قضاییه و پلیس فتا درحال رصد این تبلیغات هستند.

مقیمی افزود: ستاد انتخابات از دوم اردیبهشت فعالیت خود را با ۹ عضو و ۶ کمیته مالی، امنیت، حقوقی، حراست و استعلامات، فناوری و اطلاع رسانی آغاز کرده و تاکنون ۱۲ جلسه آن برگزار شده است.

وی همسان سازی قانون انتخابات مجلس و خبرگان برای اینکه یک هیات اجرایی بتواند هر دوی آنها را برگزار کند، تهیه و تنظیم لایحه قانون جامع انتخابات و تقدیم آن به دولت، تهیه اصلاحیه قانون انتخابات خبرگان و اصلاح قوانین انتخابات برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را از جمله اقدامات لازم درباره انتخابات ۷ اسفند امسال برشمرد و گفت: برخورد ستاد انتخابات کشور براساس قانون خواهد بود و سعی می کنیم مردم اجرای قانون و بی طرفی هیات های اجرایی را لمس کنند.

مقیمی افزود: انتخابات در حوزه هایی که به صورت الکترونیکی برگزار می شود با ارائه شناسنامه و اصل کارت ملی امکان پذیر است و سازمان ثبت احوال کشور آمادگی صدور کارت ملی برای افراد متقاضی را پیش از انتخابات و در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

وی از نخبگان و افراد با صلاحیت برای نام نویسی در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads