کد خبر: 9434 - تاریخ: شنبه، 13 اکتبر 2012 - 17:19

دنیا ۶۰ روز دیگر به پایان می‌رسد!

مطالعه‌ای بین‌المللی نشان می‌دهد که در بین مردم دنیا، از هر ۱۰ نفر، ۱ نفر باور دارد که همین روزها دنیا به پایان خواهد رسید. چینی‌ها، آمریکایی‌ها و ترک‌ها بیش از همه به این موضوع باور دارند. شما چه فکر می‌کنید؟

به گزارش خوبان به نقل از انعکاس: حدود ۶۰ روز به ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ باقی مانده، تاریخی که مدت‌ها است جنجال‌های زیادی به همراه داشته است. از مدت‌ها پیش، برخی مدعی شده بودند که بر اساس پیشگویی‌های باستانی، دنیا در سال ۲۰۱۲ به پایان خواهد رسید.

منبع اصلی این ادعاها هم،‌ تقویم قدیمی مایاها بود که در زمانی مقارن با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲/ ۳۰ آذرماه ۱۳۹۱ به پایان می‌رسد. عده‌ای، ‌به پایان رسیدن این تقویم را به معنای به پایان رسیدن جهان تفسیر کردند. این ادعا، مخالفین و موافقینی دارد که هنوز، در حال بحث و مجادله هستند. شاید تا دسامبر ۲۰۱۲ از راه نرسد، این بحث و مجادلات به پایان نرسد.

شما جز کدام دسته هستید؟ به پایان دنیا در این تاریخ، یا زمانی دورتر ولی در طول زندگی خود روی زمین باور دارید؟ یا از آن دسته هستید که چنین پایانی را متصور نیستند؟ چه‌قدر به چنین پیشگویی‌هایی بها می‌دهید؟ چه‌قدر موافقید که باید برای چنین روزی آماده شد و مثلا، پناهگاه‌هایی برای مخفی شدن در چنین روزی ساخت؟ شاید فکر کنید که اقلیتی روی زمین ممکن است چنین باوری داشته باشند، اما آمارها نشان می‌دهند که این عده، در واقع تعداد قابل توجهی هستند: بیش از ۷۰۰ میلیون نفر!

به گزارش پاپ‌ساینس، یک مطالعه بین‌المللی تازه نشان می‌دهد که در بین مردم دنیا، آمریکایی‌ها، چینی‌ها و ترک‌ها، بیشتر از همه، به پایان قریب‌الوقوع دنیا باور دارند.

ازهر ۵ نفر بزرگسال در ترکیه و آمریکا، یک نفر معتقد است که دنیا در طول زندگی‌اش به پایان خواهد رسید. در چین، از هر پنج نفر،‌ یک نفر بر این باور است که آرماگدون در تاریخ مقرر، یعنی دسامبر ۲۰۱۲ از راه خواهد رسید.

البته در همه کشورها، معتقدین به پایان دنیا این‌قدر زیاد نیستند، اما به طور میانگین،‌ باز هم تعداد آن‌ها قابل توجه است: در سراسردنیا، از بین هر ده نفر،‌ یک نفر می‌ترسد که دنیا در پایان سال ۲۰۱۲ واقعا به پایان برسد.

البته در همه جوامع، مردم به این اندازه نسبت به عاقبت خود و جهان بدبین نیستند. مثلا در بین فرانسوی‌ها، تنها ۶ درصد باور دارند که پایان دنیا را به چشم خود خواهند دید و در بین مردم ساکن آلمان و اندونزی،‌ تنها ۴ درصد به روز پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ که توسط تقویم مایاها پیشبینی شده، ‌باور دارند.

حالا به نظر شما آیا دنیا ۶۰ روز دیگر به پایان می رسد؟! نظر شما در این خصوص چیست؟

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads