کد خبر: 94319 - تاریخ: جمعه، 30 اکتبر 2015 - 14:25

در خطبه های نماز جمعه خمام؛

حجت الاسلام عاشوري: رابطه ما با آمريکا رابطه يک مظلوم با ظالم است

حجت الاسلام عاشوری: امام خميني(ره) رهبر کبير انقلاب اسلامي، دو هزار و هفتصد بار، واژه آمريکا را در سخنراني‌ها و مکتوبات خود به کار بردند و بارها تفاوت هاي عميق روابط آمريکا با ايران را متذکر شده اند. در اين ميان شايد نتوان جمله اي يافت که بدون نکوهش آمريکا و دولتمردان آن به پايان برسد.

به گزارش خوبان: نماز جمعه این هفته خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری ظهر  در مسجد جامع خمام و در جوار امامزاده حسن (ع) با حضور نمازگزاران خمامی برگزار گردید.

امام جمعه خمام در خطبه دوم نماز جمعه بیان کردند: 8 آبان سالروز شهادت دانش‌آموز بسيجي محمّدحسين فهميده است که  این روز به مناسبت شهادت او «روزنوجوان» و «بسيج دانش‌آموزي» نام گذاري شده است. مقام معظّم رهبري ايشان را حاصل تربيت صحيح اسلامي دانسته‌ و فرمودند: «زنده نگهداشتن ياد حادثه شهادت اين دانش‌آموز بسيجي از اصالت‌هاي دفاع‌مقدّس مي‌باشد.» يعني در دل دفاع مقدّس ما چنين افرادي جاي داشتند.

حجت الاسلام  دکتر عاشوری گفت: روز 13 آبان، يادآور مصاف تاريخي دو جبهه حق و باطل به نام هاي ايران و آمريکا است. آمريکا در سال 1343حضرت امام(ره) را که در مقابل لايحه کاپيتولاسيون و اعطاي مصونيت قضايي به اتباع آمريکايي ايستاده بود، به ترکيه تبعيد کرد. و حتي در سال 1357 هم با چنگ و دندان نشان دادن به دانش آموزان و دانشجويان مسلمان در دانشگاه تهران و به خاک و خون کشيدن تعدادي از آنها به موفقيتي ظاهري دست يافت. ولي ملت ما براي اولين بار طعم تلخ شکست را در 22 بهمن 57 به او چشاندند. و از آن تاريخ بود که سلسله پيروزي هاي ملت ايران بر آمريکا آغاز شد تا اينکه در 13 آبان 1358 با تسخير لانه جاسوسي در تهران ابهت پوشالي آمريکا را فروريخت و چنان شکستي را به او تحميل کرد که در طول تاريخ آمريکا بي سابقه بوده وآمريکا را با خفت و خواري از ايران تبعيد کردند.

وی تصریح کرد:حضرت امام خميني(ره) رهبر کبير انقلاب اسلامي، دو هزار و هفتصد بار، واژه آمريکا را در سخنراني‌ها و مکتوبات خود به کار بردند و بارها تفاوت هاي عميق روابط آمريکا با ايران را متذکر شده اند. در اين ميان شايد نتوان جمله اي يافت که بدون نکوهش آمريکا و دولتمردان آن به پايان برسد. ايشان در جريان اقدام دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي گفتند: «الآن مرکز فساد آمريکا را جوان ها رفته‏ ا ند و گرفته‏ اند… و آمريکا هم هيچ غلطي نمي تواند بکند و جوان ها هم مطمئن باشند که آمريکا هيچ غلطي نمي‏ تواند بکند». «ما آن قدر صدمه که از آمريکا ديديم از هيچ کس نديديم.» «آنهايي که خواب آمريکا را مي بينند خدا بيدارشان کند»، «با آمريکا روابط ايجاد نخواهيم کرد، مگر اين که آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.» و «روابط ما با آمريکا روابط يک مظلوم با ظالم است، روابط يک غارت شده با غارتگر است.»

حجت الاسلام عاشوری گفت: پدافند، متضاد آفند بوده و به معني دفاع در برابر هجوم دشمن است؛ و شامل مجموعه اقداماتي مي‌شود که به منظور جلوگيري از حمله دشمن يا کاهش تأثير اقدامات دشمن مي‌باشد. پدافند به دو گروه عامل و غيرعامل تقسيم‌ مي‌شود. پدافند عامل يعني اقداماتي که مستلزم بکارگيري سلاح و تجهيزات جنگي مي باشد؛ که براساس قانون، اين اقدام وظيفه ذاتي نيروهاي مسلح است. پدافند غيرعامل نيز اقداماتي است که با بکارگيري شيوه‌هاي غير مسلحانه نظير: استتار، اختفا و ايجاد سرپناه براي تاسيسات مهم و استراتژيک انجام مي‌شود و در اين نوع پدافند از هيچگونه سلاحي استفاده نمي‌شود. هدف از پدافند غيرعامل، استمرار فعاليت هاي زيربنايي، تأمين نيازهاي حياتي، تداوم خدمت رساني عمومي و تسهيل اداره کشور در شرايط تهديد و بحران تجاوز خارجي و حفظ بنيه دفاعي علي رغم حملات خصمانه و مخرب دشمن از طريق اجراي طرح هاي پدافند غيرعامل و کاستن آسيب پذيري مستحدثات و تجهيزات حياتي و حساس کشور است. مفهوم پدافند همه جانبه به عنوان دکترين دفاعي کشور جمهوري اسلامي ايران توسط حضرت امام خميني (ره) و سپس مقام معظم رهبري فرمانده کل قوا مطرح گرديده است. ايده تاسيس بسيج از سال 1359 و توسعه پايگاه هاي مقاومت در همه ارکان حکومتي و مردمي (اقشار مختلف اعم از کارگري، دانش آموزي، دانشجويي، اساتيد، پزشکان، فرهنگيان و… ) بر همين اساس بوده است. پدافند فقط در عرصه نيروهاي نظامي خلاصه نمي شود؛ بلکه پدافند بايد توسط سازمان هاي دولتي، بخش خصوصي و همه شهروندان يک کشور انجام گردد.

وی متذکر شد: فضاي تلگرام، هم يک فرصت است براي اطلاع رساني به موقع و هم يک تهديد است براي اطلاعاتي شخصي که روي اين شبکه گذاشته مي شود و ذخيره آنها در کشور نيست بلکه در اختيار کساني است که اين شبکه را اداره مي‌کنند. از طرف ديگر هم مردم يک کشور، توسط صاحب شبکه در موضوعات مختلف سازماندهي مي‌شوند و افکار آنها توسط صاحبان اين شبکه اداره مي‌شود و اين به دست گرفتن افکار، به گونه‌اي تهديد آفرين است. بايد در اين زمينه يک سري تمهيدات حکومتي، دولتي، فردي و اجتماعي انديشيده شود تا بتوانيم از اين نرم‌افزار به نحو مطلوب استفاده کنيم.

 

انتهای پیام /14

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. سید
     | 2015/11/1 - 20:24
    پاسخ

    درود بر حجت الاسلام عاشوری عزیز از مبارزان انقلابی و با بصیرت استان ، ما مردم خمام گوش به فرمان رهبر انقلاب امام خامنه ای هستیم ،و هر گونه فتنه داخلی و خارجی را در نطفه خفه خواهیم کرد. مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر فتنه گر

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads