کد خبر: 94231 - تاریخ: پنج‌شنبه، 29 اکتبر 2015 - 20:56

یادداشت /عبدالله فاضلی مقدم

از منا تا حکم اعدام شیخ نمر

عیدالله فاضلی مقدم

وقتی هست که هر موقع اخبار تلویزیون رو نگاه می کنیم یا سایت های خبری رو باز میکنیم و یا حتی در محافل عمومی میشینیم، صحبت از آل سعود و جنایاتش میشود و بعد از روی کار آمدن حاکمان جدید،گویی این جوانان نابخرد، راه پبشرفت و معروف شدن را با راه سقوط اشتباه گرفتند.

به گزارش خوبان: چند وقتی هست که هر موقع اخبار تلویزیون رو نگاه می کنیم یا سایت های خبری رو باز میکنیم  و یا حتی در محافل عمومی میشینیم، صحبت از آل سعود و جنایاتش میشود و بعد از روی کار آمدن حاکمان جدید،گویی این جوانان نابخرد، راه پبشرفت  و معروف شدن را با راه سقوط اشتباه گرفتند.  از چندین سال سرمایه گذاری در سوریه و کشتن هزاران مردم بی گناه و آواره کردن میلیون ها نفر در سوریه  به بهانه دفاع از حقوق مردم،که صد البته تنها چیزی که در آن دیده نمی شود همین مردم است.

  • تا هجوم دیوانه وار و وحشیانه به یمن و کشتن هزاران بی دفاع یمنی و نابودی کشور یمن به بهانه ی دفاع از دولت فراری، که گویی دولت در ادبیات آنها با خواست مردم جایی ندارد. بسی تاسف که کشتن برایشان مشق شب شده است. همین طور که پازل های کشتن را کنار هم می گذاریم به حادثه منا یا بهتر است بگوییم، فاجعه منا می رسیم. فاجعه ای که در طول تاریخ حج بی سابقه بود. فاجعه منا حادثه بسیار دهشتناکی بود که عید قربان را برای ملت ایران بسیار تلخ و ناگوار نمود. داغی که هنوز هم با نامشخص و نامعلوم بودن بعضی از حجاج ایرانی ، باعث چشم به راهی بعضی خانواده ها شده است. حادثه ای که نمی خواهند بگویند چگونه اتفاق افتاده که نشان قصور و کوتاهی بیش از حد این خاندان در ناتوانی مدیریت خانه ی خدا دارد. در این حادثه ضعف دیپلماسی دولت نیز بیش از پیش نمایان گردید و زانو زدن ها هم برای مان جواب نداد و به راستی اگر رهبری ملت در مقابل با این حادثه نمی ایستادند، مشخص نبود چه حادثه ای رخ میداد.

اما در ادمه یکی از اقدامات مهم دستگاه دیپلماسی، باید پیگیری تشکیل کمیته حقیقت یاب در سازمان ملل باشد، چگونه هزاران نفر بیگناه در کشوری کشته شوند و سازمان ملل سکوت کند! این حق برای تمامی کشورهایی که در این حادثه، زائران خود را از دست داده اند محفوظ باید بماند که ابعاد این فاجعه را درسطح بین المللی بررسی کرده و درصورت اثبات جرم مسببین حادثه محکوم گردند، همچنین ابعاد این فاجعه باید ازطریق کنفرانس اسلامی نیز پیگیری و درباره مدیریت حج تصمیم گیریهای جدی صورت پذیرد.

رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند« حادثه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج ایران موظف هستند که این موضوع را قاطع دنبال کنند». خاندان آل سعود حال سعی برآن دارد درجهت فراموشی اذهان عمومی با فرافکنی های سیاسی نظیر حرف های  پی در پی خارج از عرف وزیر خارجه خود  که متاسفانه باز با جواب دندان شکنی از سوی دستگاه دیپلماسی روبه رو نمی شود از توجه ویژه دولت های اسلامی در بررسی ابعاد فاجعه منا بکاهند. در  قطعه ی دیگر از این پازل  حکم اعدام «شیخ نمر»  اعلام می شود تا بر طبل کشتن باز بکوبند و ترس از زبان حق را بیش از پیش نشان دهند.

نویسنده : عبدالله فاضـلی مقــدم

انتهای پیام /41


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۲

  1. مهدی علاقمند
     | 2016/01/28 - 00:56
    پاسخ

    خوب و خلاصه بود .با اجازتون بنده با ذکر نامتون از این متن استفاده میکنم. یا علی التماس دعاا.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads