کد خبر: 93820 - تاریخ: دوشنبه، 26 اکتبر 2015 - 18:57

تجمع اعتراض‌آمیز کارکنان سازمان محیط زیست؛

«ابتکار» سرانجام فریاد کارمندان خود را هم درآورد/ کارکنان معترض: به داد محیط زیست برسید

کارکنان معترض به سوء مدیریت ابتکار در سازمان محیط زیست در تجمعی اعلام کردند،این سازمان به سازمانی سیاسی تبدیل شده و به تازگی مجوز استخدام غیرقانونی ۲۴۰ نفر از همفکران سیاسی ابتکار را صادر کرده است.

به گزارش خوبان، تجمع اعتراض آمیز کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در مقابل در اصلی این سازمان در پارک پردیسان برگزار شد.

سوء مدیریت محیط زیست، نادیده گرفتن نظر کارشناسان و مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان و تبعیض فاحش بین مدیران و کارکنان از دلایل برگزاری این تجمع اعتراض آمیز است.

در این تجمع کارکنان با در دست داشتن شعارهایی مانند «مطالبات ما را سیاسی نکنید، به داد کارکنان سازمان برسید، بودجه سازمان کجاست؟، چاپلوسی = ارتقا، ما می‌خواهیم از خط مرگ به خط فقر برسیم، سازمان محیط زیست سیاسی مساوی تخریب جنگل‌های شفارود و اگر بودجه سازمان تا آسمان باشد وضعیت محیط زیست همین است» اعتراض خود را نسبت به سوء مدیریت ابتکار و انجام اقدامات غیرقانونی در این سازمان اعلام کردند.

یک خانم دیپلمه دبیر شورای عالی امنیتی زیستی شده است!

یکی از معترضان با بیان اینکه ابتکار به جای آنکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باشد باید وزیر امور خارجه می‌شد، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ عنوان دغدغه زیست‌محیطی ندارد و از سوی دیگر به وضعیت معیشتی کارکنان نیز رسیدگی نمی‌شود و از افراد غیر متخصص که تنها با آنها از لحاظ سیاسی هم عقیده‌ هستند استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، هم‌اکنون یک فرد دیپلمه به عنوان دبیر شورای عالی امنیتی زیستی انتخاب شده است و مجوز استخدام غیر قانونی 240 نفر را نیز گرفته‌اند تا بتوانند تیم‌های سیاسی خود را وارد سازمان کنند.

یکی دیگر از کارکنان معترض سازمان محیط زیست گفت: حداقل یک سال است که بودجه این سازمان صرف کارهای سیاسی و تبلیغاتی می‌شود تا بتوانند نمایندگان خود را به مجلس بفرستند. یکی از افرادی که 20 سال سابقه کار در سازمان محیط زیست را دارد هنوز قراردادی است اما نیروهای جدید که نورچشمی رئیس سازمان هستند پس از ورود به سازمان به سرعت رسمی می‌شوند؛ تبعیض و بی‌عدالتی و سوء مدیریت ابتکار باید توسط مراجع بالاتر بررسی شود.

ابتکار: کارکنان معترض سازمان را ترک کنند!

یکی دیگر از کارمندان معترض با بیان اینکه نزدیک به 6 ماه است هر هفته اعتراض خود را مطرح می‌کنیم، گفت: هر بار که اعتراض می‌کنیم مسئولان حراست با ما برخورد می‌کنند و تهدید به اخراج می‌شویم و رئیس سازمان نیز هیچ اهمیتی به این اعتراض‌ها نمی‌دهد، آخرین بار تا یک مهر فرصت خواستند تا خواسته‌های ما را برآورده کنند اما امروز 4 آبان است و هنوز هیچ خبری نشده است.

وی با اشاره به ناکارآمدی سید محمد مجابی معاونت توسعه مدیریت و امور مجلس سازمان محیط زیست گفت: این شخص در تیم قبلی خانم ابتکار نیز بود و با تمام ناکارآمدی‌هایش دوباره بر سر کار آمده است.

وی افزود: وضعیت مشاوران سازمان به گونه‌ای است که در انتخاب آنها هیچ نشانی از تخصص وجود ندارد و منشی‌های دفاتر سازمان به عنوان مشاوران سازمان منصوب می‌شوند.

وی با انتقاد از ورود افراد غیرمتخصص و فامیل‌بازی در سازمان محیط زیست گفت: کارمندانی با 15 سال سابقه را از پست‌های خود حذف می‌کنند تا فامیل‌هایشان بر سر کار بیایند؛ در این سازمان رفاه کارکنان مدنظر نیست و تنها به نیازهای شخصی خود فکر می‌کنند در حالیکه می‌گویند بودجه‌ای برای پرداخت افزایش حقوق کارکنان سازمان نداریم اما درهای هوشمندی در سازمان نصب شده است که هرکدام 10 میلیون تومان هزینه دارد و در حالی صحبت از کمبود بودجه می‌کنند که پرداختی رفاهی به معاون توسعه مدیریت نه تنها کم نمی‌شود بلکه هر روز بیشتر می‌شود.

مجوز پروژه‌هایی برای تخریب محیط زیست!

یکی دیگر از معترضان گفت: بنده 16 سال سابقه فعالیت در سازمان محیط زیست دارم اما بدون اینکه هیچ تخلفی داشته باشم از پست خود حذف شده و کارمند یک فرد دیپلمه شده‌ام، اینها نشان از وضعیت بد سازمان محیط زیست دارد، چگونه با این وضعیت انتظار داشته باشیم محیط زیست کشورمان از بین نرود.

وی افزود: در حالیکه در جلسات ارزیابی گفته می‌شود مجوزهای غیرقانونی به پروژه‌ها داده نمی‌شود اما چند روز بعد نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد که تمام پروژه‌های غیرقانونی مجوز می‌گیرند. به عنوان مثال تمام کارشناسان نظر داده بودند که نباید اجازه اکتشاف در معدن بهرام گور داده شود و در حالیکه رئیس سازمان در همان جلسه گفت که این مجوز صادر نمی‌شود اما چند روز بعد مطلع شدیم که این اتفاق افتاده است.

یکی دیگر از معترضان با بیان اینکه از مسئولان عالی کشور درخواست داریم برای رسیدگی به سوء مدیریت مسئولان این سازمان به مسئول ذی‌ربط هشدار دهند، گفت: عدم رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی رفاهی کارکنان،‌ وضعیت نابسامان محیط زیست کشور به دلیل لحاظ نکردن نظارت کارشناسان سازمان در تصمیمات تخصصی و تبعیض در حقوق و مزایای دریافتی مدیران و کارمندان سازمان باعث اعتراض کارکنان شده است.

وی افزود: متاسفانه مجوزهای غیرقانونی در این سازمان داده می شود و ما دیگر نمی‌خواهیم مسئولان بیایند و پاسخ به ما بدهند. چرا که ابتکار رئیس سازمان دو هفته گذشته اتمام حجت کرد و گفت که کارشناسان معترض سازمان را ترک کنند.

وی ادامه داد: تمام 800 نفر کارکنان سازمان محیط زیست معترض هستند اما متاسفانه این کارکنان تهدید به اخراج یا کم شدن حقوق و مزایا می‌شوند به همین دلیل بسیاری از آنها در این تجمع شرکت نکردند. از 6 ماه گذشته تجمع اعتراض آمیز ما آغاز شد و بیانیه ما 21 بند داشت که حتی یک بند آن نیز انجام نشده است.

تعدادی از کارکنان با بیان اینکه 35 درصد افزایش حقوق در احکام آنها ثبت شده است اما در پرداختی‌ها اعمال نمی‌شود، گفتند: بسیاری از کارکنان با حدود 12 سال سابقه تنها یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرند که این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست و در صورتیکه اعتراض کنیم سریع به پست‌های پایین‌تر منتقل می‌شویم یکی از کارکنان واحد مالی که به این شرایط اعتراض داشت به معاونت دریایی منتقل شد درحالیکه تخصص این فرد چیز دیگری بود.در این سازمان تنها چیزی که مهم نیست تخصص و دغدغه محیط زیست و معاش کارکنان است عده‌ای بر سرکار هستند که تنها به فکر منافع خود و هم عقیده‌های سیاسی شان هستند و از این سمت برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

معاون ابتکار از پنجره محل کارش به تجمع کنندگان نگاه می‌کرد!

در این تجمع کارکنان معترض بنری را که نشان دهنده اعتراض آنها به سوء مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است امضا کردند.

در حالی این تجمع برگزار شد که هیچ‌کدام از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست برای پاسخگویی به میان کارکنان نیامدند و معاون توسعه مدیریت محیط زیست تنها از پنجره اتاق محل کار خود به معترضان نگاه می‌کرد و مشاور رسانه‌ای ابتکار نیز در همان زمان وارد سازمان شد و بدون توجه به معترضان از کنار آنها گذشت.

وضعیت معیشتی کارکنان، تفاوت و تبعیض فاحش بین مدیران و کارکنان سازمان و سوء مدیریت پروژه‌های زیست محیطی از جمله مسائلی بود که کارکنان سازمان محیط زیست نسبت به آن اعتراض داشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ع

اخبار مرتبط:

ابتکار راست می گوید یا عراقچی؟ / تناقض آشکار دولتی ها در خصوص چند امضا + تصاویر

عکس/ بنرهای تبلیغاتی ابتکار در بیابان!

مشاور « خانم ابتکار» در بی بی سی فارسی و صدای آمریکا؟؟؟ + تصاویر

ابتکار جدید “ابتکار”/ چاپ تصویر حیوانات روی پول ملی+ عکس و سند


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads