کد خبر: 9340 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2012 - 16:05

تجهیز بیمارستانهای پارس و قائم رشت به امکانات امداد هوایی

جانشین ستاد مدیریت بحران استان گیلان از تجهیز بیمارستانهای در حال ساخت پارس و قائم رشت به امکانات امداد هوایی خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان امداد رسانی هوایی در بیمارستانهای این شهر وجود ندارد.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: محمد اکبرزاده عنوان نمود، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در بیست و دوم دسامبر 1990 میلادی با تصویب قطعنامه ای دوازدهم اکتبر را روز جهانی ” کاهش اثرات بلایایی طبیعی ” نامگذاری کرده است.

وی اظهارداشت: در ایران نیز از هجدهم تا بیست و چهارم مهر ماه هر ساله به نام هفته کاهش اثرات بلایایی طبیعی نام گرفته تا در این هفته علاوه بر تمرین آخرین آموخته ها در این حوزه آمادگی اثرات بلایایی طبیعی به عموم مردم هم آموزش داده شود.

تجربه 70 درصد بلایایی طبیعی کشور در گیلان

جانشین ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه گیلان تاکنون 70 درصد بلایایی طبیعی ثبت شده در کشور را تجربه کرده است، افزود: زلزله، برف، طوفان، آتش سوزی جنگل، خشکسالی، شیوع برخی بیماری هاو سایر موارد از عمده بلایایی طبیعی به وقوع پیوسته در این خطه از کشور است.

وی با بیان اینکه گیلان جزء پنج استان حادثه خیز کشور است، بر ضرورت مقاوم سازی منازل مسکونی به ویژه در مناطق روستایی تاکید کرد.

زلزله تلخ رودبار – منجیل هرگز از خاطره ها محو نخواهد شد

اکبرزاده اظهارداشت: اقدامات خوبی تاکنون در زمینه کاهش اثرات بلایایی طبیعی به انجام رسیده اما این تلاش ها کافی نبوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیار است.

وی با بیان اینکه پیشروی متناسب با برنامه باعث ارتقای ایمنی در جامعه می شود، افزود: استمرار مانورهای امداد ونجات تاثیر بسیارزیادی در کاهش حوادث غیر مترقبه دارد.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان اظهارداشت: گیلان در دور دوم سفر استانی هیئت دولت به عنوان قطب شمال و شمال غرب کشور صاحب ساختمان مدیریت بحران شده است.

وی با بیان اینکه تمامی سازمانهای دولتی به تناسب موضوع عضو این مدیریت هستند بر لزوم ایجاد سیستم جامع در رصد خطرها و پیشگیری از وقوع حوادث و بلایا در استان تاکید کرد.

اکبرزاده با اعلام اینکه تاکتیک اطلاع رسانی عمومی ازراهبردهای مهم کاهش اثرات بلایایی طبیعی است، گفت: تعیین شناخت مراقبت های پزشکی مناسب و کافی، تسهیلات و تجهیزات پرسنل مورد نیاز در مواقع بحرانی و شرایط اضطراری نیاز به برنامه ریزی دارد اقدامات عجولانه بعد از وقوع حادثه نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد.

گیلان دارای بیمارستان سوانح و سوختگی است

وی درادامه از بهره برداری 9 بیمارستان با هدف ارتقای درمان تا پایان سال جاری در استان خبر داد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads