کد خبر: 9329 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2012 - 15:29

برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی گیلان

رئیس پلیس فتای گیلان از برخورد قانونی با 491 وب‌سایت اینترنتی متخلف در استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه فرماندهی انتظامی استان گزارشی از فعالیت شش ماه نخست امسال پلیس فتای گیلان ارائه کرد.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با رصد شبانه‌روزی فضای مجازی، 491 وب سایت اینترنتی که در زمینه جرایم سایبری فعالیت داشتند را شناسایی کرده و برخورد قانونی با آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتای گیلان با اشاره به افزایش جرایم سایبری افزود: با تحول به وجود آمده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رویکرد مجرمان نیز در فضای مجازی تغییر کرده است و همین موضوع سبب شده تا جرایم سایبری به صورت تصاعدی در جامعه افزایش یابد.

وی به شکوفایی و رشد پلیس فتای گیلان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: با تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به ویژه در حوزه فارنزیک «بررسی ادله دیجیتالی، جذب و به‌کارگیری کارشناسان و کارآگاهان خبره سایبری»، توفیقات بسیار چشمگیری در کشف جرایم سایبری در سطح استان صورت گرفته است.

به گفته محمدخانی، بیش از 83 درصد پرونده‌های قضایی تشکیل شده در نیمه نخست امسال توسط خادمان ملت در پلیس فتا کشف شده است.

وی مهم‌ترین عوامل موثر در وقوع جرایم نوظهور سایبری را، پایین بودن سطح آشنایی مردم با ویژگی‌های این فضا و توسعه فناوری‌های روزآمد ذکر کرد.

این مسئول بی‌توجهی نسبت به امنیت و پیچیدگی روزافزون فعالیت‌های مجرمانه در فضای سایبری، ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، مخفی و پنهان بودن هویت مجرم و بی‌انگیزگی بزه‌دیدگان به طرح شکایت را از دیگر عوامل موثر در وقوع جرایم سایبری برشمرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads