کد خبر: 9326 - تاریخ: پنج‌شنبه، 11 اکتبر 2012 - 15:24

اجرای طرح پایش بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی گیلان

استاندار گیلان از اجرای طرح پایش دریافت بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی از مرکز در سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: کیهان هاشم‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان اظهار کرد: سال گذشته دستگاه‌های دولتی استان توانستند از ردیف بودجه ملی متمرکز در وزارتخانه‌ها اعتباراتی را دریافت کنند.

وی بر ضرورت دریافت سهم گیلان از اعتبارات متمرکز کشوری تاکید کرد و افزود: امسال طرح پایش دریافت بودجه متمرکز دستگاه‌های دولتی از مرکز اجرا می‌شود و سازمان‌ها مبالغ دریافتی را تا پایان سال به استانداری اعلام می‌کنند.

محمدحسین اصغریان معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه 15 دستگاه از 52 دستگاه دولتی گیلان بودجه‌های متمرکز سال گذشته را تاکنون به استانداری اعلام کردند، تصریح کرد: 9 دستگاه آخرین تغییرات بودجه‌ای را به استانداری اعلام کردند ضمن اینکه وضعیت اعتبارات 2 دستگاه تغییر نکرده است.

رئیس سازمان جهاد سازندگی گیلان نیز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان میزان اعتبارات دریافتی از مرکز را 240 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: 76 میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌ها و 124 میلیارد تومان از محل تسهیلات به جهاد کشاورزی اختصاص پیدا کرده است.

اردشیر روحی همچنین با اشاره به خسارت کشاورزان گیلانی از بلایای طبیعی، ابراز کرد: بلایای طبیعی 7 میلیارد تومان به کشاورزی استان خسارت وارد کرده اما مبلغ 270 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی خسارت مربوط به راه‌های روستایی را 3 میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: برخی از مسیرها در مناطق عشایری از بین رفته و بقیه خسارت‌ها مربوط به کشاورزی و دام است.

این مسئول تالاب‌ها، رودخانه‌ها و جاده‌های روستایی گیلان را در خطر حوادث غیرمترقبه دانست و بیان کرد: آبخیزداری می‌تواند از بروز حوادث طبیعی جلوگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در جلسه مذکور رودخانه‌های استان را بستری برای افزایش خسارت سیل نامید و اذعان کرد: تخریب در مناطق بالادست بسیار است و هر بارندگی به گیلان خسارت وارد می‌کند.

امیر عبدوس با اشاره به وجود 97 رشته رودخانه در گیلان، اظهار کرد: برداشت‌های بی‌‌رویه از رودخانه‌ها از مشکلات است و باید برای حفاظت و تثبیت خاک و رودخانه در بالادست متمرکز شویم.

وی خواستار چاره‌اندیشی در تقسیم اعتبارات بلایای طبیعی شد و تصریح کرد: صدور مجوزهای برداشت از رودخانه‌ها باید با نظارت سازمان‌ها انجام شود و حفاظت محیط زیست می‌تواند در کنار سازمان صنعت، معدن و تجارت در برداشت از رودخانه‌ها نظارت داشته باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads