کد خبر: 9285 - تاریخ: چهارشنبه، 10 اکتبر 2012 - 17:23

22 الی 30مهر:

برگزاری دوره روایتگری دفاع مقدس در گیلان

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان از برگزاری دوره روایتگری دفاع مقدس ویژه دانشجویان جهادی استان خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از شبستان: مسئوول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان امروز (19 مهر) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان از برگزاری دوره روایتگری جنگ با حضور 180 نفر از دانشجویان جهادی استان خبر داد.

غلامرضا ملک علیپور هدف از برگزاری این دوره را مورد تکریم قرار دادن ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: 180 دانشجو(خواهر و برادر) به مدت 8 شبانه روز از 22 الی 30 مهر برای فراگیری این دوره در اردوگاه چمخاله مستقر می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه روایتگری جنگ در سه سطح، آشنایی با تاریخ جنگ، عمق بخشی و بصیرت افزایی و آشنایی اسلام و جنگ، برگزار می شود، گفت: این برنامه ابتکاری بوده و از برنامه ابلاغی سازمان بسیج دانشجویی نیست.

ملک علیپور همچنین اظهار کرد: نگاه ما به بحث روایتگری کشوری است و بر اساس نیاز و با توجه به مطالبه دانشجویان، بخش زیادی از اساتید کشوری هستند.

وی به برنامه های متنوع و قوی این دوره اشاره کرد و ادامه داد: گردهای شبانه دانشجویی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، حلقه های تربیتی صالحین و پاسخ به شبهات مربوط به دوران جنگ تحمیلی از جمله برنامه های این دوره هستند.

هر دانشجو یک سفیر فرهنگی انقلاب اسلامی است

ملک علیپور حضور خانواده های شهدا، تبدیل هر دانشجو به یک سفیر فرهنگی انقلاب اسلامی، انتخاب یک شهید شاخص برای هر یک از دانشجویان، تبدیل تک تک دانشجویان به وبلاگ نویسان فضای سایبری را از دیگر برنامه های دوره روایتگری سازمان بسیج دانشجویی بر شمرد.

وی اذعان کرد: اعتقاد ما بر این است که دانشجو به عنوان افسر جوان جنگ نرم هر چه با ارزش های دفاع مقدس بیشتر آشنا شود، به همان اندازه در برابر توطئه های دشمنان قادر به مقابله خواهد بود.

ملک علیپور بیان کرد: هر چقدر هم که دانشجو بنا بر مشغله هایی نتواند در کاروان راهیان نور به عنوان راوی حاضر شود، اما به عنوان راوی در زندگی وارد می شود و این یعنی آگاهی بخشی داخلی.

وی با اشاره به اینکه کسانی که امروز حادثه کربلا را بازگو می کنند در واقع آن واقعه را از نزدیک ندیده اند، افزود: در آینده تعداد جنگ ندیده ها نسبت به جنگ دیده ها بیشتر می شود از این رو، تربیت راوی به نحوی آینده نگری و آینده پژوهی است.

ملک علیپور در ادامه در خصوص نحوه گزینش دانشجویان برای حضور در دوره روایتگری، گفت: فن خطابه و روایتگری، حسن خلق و توانایی ارتباط گیری، مطالعات اولیه در مباحث جنگ و دفاع مقدس، اعتقاد به مقوله روایتگری دفاع مقدس و سنجش حضور دانشجویان در سامانه روایگری از مواردی است که دانشجویان جهادی باید برای شرکت در این دوره داشته باشند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads