کد خبر: 9282 - تاریخ: چهارشنبه، 10 اکتبر 2012 - 17:13

افزایش گرایش به مصرف شیشه در گیلان

با وجود هشدارهای پلیس، گرایش افراد معتاد در استان نسبت به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه افزایش یافته است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس: فرهاد فلاح کریمی اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر شیشه در استان اظهار کرد: با وجود هشدارهای پلیس، گرایش افراد معتاد در استان نسبت به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه افزایش یافته است.

وی به اثرات مخرب مصرف این نوع ماده مخدر اشاره کرد و گفت: توهم‌زایی، رفتارهای پرخطر و… از جمله آسیب‌های روانی و مخرب مصرف مخدر شیشه است که منجر به وقوع حوادث تلخ و دلخراش در جامعه می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه مخدر صنعتی در حال جایگزین شدن مخدر سنتی است، خاطرنشان کرد: مخدر سنتی وارداتی بوده اما مواد مخدر صنعتی در داخل کشور و توسط افراد غیر متخصص و با بهره‌گیری از پیش‌سازه‌های وارداتی تولید می‌شود و این امر موجب شده تا دستیابی به مواد مخدر صنعتی سهل‌الوصول‌تر از مخدر سنتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر به منظور مقابله با قاچاقچیان مخدر به طور مداوم در حال اجراست، ادامه داد: در نیمه نخست امسال تعداد 17 مرحله طرح با عناوین پاکسازی نقاط آلوده، کنترل محورهای مواصلاتی، جمع‌آوری معتادان پرخطر و طرح ارتقای امنیت اجتماعی در گیلان برگزار و 40 درصد از کشفیات توسط ماموران کشف و ضبط شد.

فلاح‌کریمی با اشاره به اینکه مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (کمپ) در سطح استان در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: اکنون هفت مرکز دارای مجوز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (کمپ) زیر نظر سازمان بهزیستی و یک مرکز مجزای جمع‌آوری و نگهداری معتادان پرخطر با نظارت پلیس مواد مخدر و با همکاری یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد و یک سامانکده با مسئولیت شهرداری رشت در سطح استان مشغول فعالیت است که به طور کلی توان پذیرش حدود 300 نفر از افراد معتاد را دارند که این تعداد پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تلاش است تا به‌زودی با احداث یک مرکز مجهز نسبت به جمع‌آوری و نگهداری افراد معتاد اقدام کند و جامعه را از شر این بلای خانمانسوز نجات دهد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads