کد خبر: 92791 - تاریخ: یکشنبه، 18 اکتبر 2015 - 15:51

در رزمایش بزرگ محرم صورت می‌گیرد:

شلیک موشک «شلمچه» به پهپادهای فرضی و استفاده از تانک‌های «صمصام»

در رزمایش بزرگ محرم یگان‌های نیروی زمینی، قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در غرب و شمال‌غرب گسترش یافتند.

به گزارش خوبانبه نقل از تسنیم، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز از رزمایش محرم و به‌منظور اجرای رزمایش در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب گسترش پیدا کردند.

امروز همچنین دو فروند هواپیمای «آر.اف.4» نیروی هوایی ارتش عملیات شناسایی منطقه عمومی رزمایش محرم را با موفقیت اجرا کردند که این جنگنده‌ها از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان عملیات خود را آغاز کردند و پس از پایان موفق عملیات به این پایگاه بازگشتند.

در رزمایش محرم قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) نیمی از کشور را به‌طور مستقیم و کل کشور را به‌طور غیرمستقیم در شبکه یکپارچه پدافند هوایی پوشش می‌دهد که در این رزمایش از سامانه‌های ارتفاع متوسط مرصاد و ارتفاع پایین و نیز موشک‌های دوش‌پرتاب علیه اهداف مختلف استفاده می‌شود.

شلیک موشک زمین به هوای «شلمچه» از سامانه مرصاد به‌طرف پهپادهای فرضی مهاجم، پشتیبانی لازم از نیروهای سطحی، استفاده از پدافند سامانه «فکور» جهت کنترل و فرماندهی و غیره از جمله وظایف قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در رزمایش محرم است.

در رزمایش محرم یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش که اخیراً در سطح این نیرو تشکیل شده‌اند از فاصله 400کیلومتری با استفاده از ترابری هوایی و زمینی به منطقه مورد نظر اعزام می‌شوند و در زمان رسیدن نیروها به منطقه سامانه‌های پدافند هوایی، جمع‌آوری اطلاعات و سیگنالی شروع به عملیات خواهند کرد.

یگان‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش از تجهیزات کاملاً بومی استفاده می‌کند که مهمترین آنها تسلیحات ضدزره، آر.پی. جی 29 و سلاح‌های پدافندی سبک است.

در رزمایش محرم مأموریت عملیاتی نیروی هوایی به دو بخش دفاع هوایی و عملیات هوایی تقسیم می‌شود و چهار پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد، شهید نوژه همدان، شهید فکوری تبریز و شهید وحدتی دزفول در آن شرکت دارند.

در این رزمایش از جنگنده اف‌4، اف‌5 و هواپیماهای شناسایی رهگیر و همچنین هواپیماهای ترابری سبک و سنگین 747 و سی‌130 به همراه هواپیماهای مجهز به جنگ الکترونیک و همچنین جنگنده صاعقه استفاده می‌شود.

در بخش عملیات هوایی، هواپیماهای نهاجا با حضور در منطقه غرب و اجرای آتش سنگین از نیروهای سطحی پشتیبانی می‌کنند و در بخش دفاع هوایی، جنگنده رهگیرهای این نیرو با هماهنگی و پشتیبانی قرارگاه پدافندهوایی در غرب و شمال‌غرب پوشش هوایی لازم را انجام می‌دهند.

در رزمایش محرم از بالگردهای ترابری مسلح نیز استفاده می‌شود که این بالگردها به تیربار 12.7و انواع راکت‌‌ها مسلح شده‌اند و همچنین در این رزمایش از تانک‌های بهینه‌شده صمصام و مجهز به سیستم‌های استابلایزر و دید در شب و در برخی موارد از تانک ذوالفقار استفاده می‌شود.

در این رزمایش، برای نخستین‌بار از سلاح نارنجک‌انداز با برد 1800متر استفاده می‌شود که قدرت بالای انفجار از ویژگی‌های این سلاح ضد‌نفربر و ضدزره است که قابلیت حمل توسط نفر، بالگرد و خودرو را دارد.

رزمایش محرم با حضور یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی، در منطقه عمومی غرب و شمال‌غرب در روزهای 27 و 28 مهرماه برگزار می‌شود و نیروی زمینی و هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در این رزمایش دست به عملیات می‌زنند و یگان‌هایی از سپاه، بسیج و مرزبانی نیز در آن حضور دارند.

 

انتهای پیام/982


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads