کد خبر: 92772 - تاریخ: یکشنبه، 18 اکتبر 2015 - 12:32

لحاظ کردن سختی کار معلمان ابتدایی

پنجمی‌ها و ششمی‌ها “سه معلمه” شدند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ابتدایی، معلمان چندمهارتی‌اند و شرایط تدریس و سختی کار آنها قابل مقایسه با سایر مقاطع نیست گفت: دولت و آموزش و پرورش باید در شرایط سختی کار معلمان و فوق‌العاده‌های ویژه که حداقل زحمات آنها را جبران کند توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خوبان: محمد ديمه ور در گفتگو با ايسنا بر لزوم توجه به وضعیت معلمان ابتدایی با توجه به سختی کار آنها تاکید و اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته مختصری به فوق‌العاده شغل همکاران ابتدایی اضافه شد اما کماکان سختی کار آموزگاران دوره ابتدایی قابل مقایسه با دوره‌های دیگر نیست.

وی افزود: معلم ابتدایی پنج روز در هفته ( 25 ساعت) و تقریبا تمام وقت تدریس می‌کند. بسیاری از این معلمان در مناطق دور دست، ناامن، سردسیر، صعب العبور و غیره خدمت می‌کنند و تعداد کتبی که تدریس می‌کنند بیشتر است. یک معلم ابتدایی یک معلم چندمهارتی است که از فارسی، علوم و قرآن گرفته تا ریاضی و مطالعات اجتماعی را تدریس می‌کند و باید از دانش و تخصص لازم بهره‌مند باشد.

 

875786986890

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دولت و آموزش و پرورش باید در شرایط سختی کار معلمان و فوق‌العاده‌های ویژه که حداقل زحمات آنها را جبران کند، توجه ویژه داشته باشند.

دیمه‌ور به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: البته طرح رتبه‌بندی معلمان تا حدودی این موضوع را پوشش داده اما هنوز تا اجرای کامل طرح رتبه‌بندی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فاصله وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در این مقطع انجام شد گفت: امسال در پایه پنجم و ششم درس تربیت بدنی تخصصی است و دانش آموزان یک معلم تربیت بدنی خواهند داشت و دو معلم علوم پایه و علوم انسانی داریم و به عبارتی در این دوپایه دانش آموزان سه معلم تخصصی دارند.

 

انتهاي پيام/82


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads