کد خبر: 92617 - تاریخ: شنبه، 17 اکتبر 2015 - 13:05

امام جمعه خمام:

احیای محرم احیای امامت و ولایت است/ کربلا یک منطق است نه یک منطقه

حجت الاسلام عاشوری گفت: پرداختن به مردي که در کمتر از نصف روز تمام هستي خويش را به قربانگاه مي‌برد تا در موضع و موقف شهادت، پرچم کرامت و آزادگي را به اهتزاز درآورد برافروختن آتش در خرمن نظام سلطه و دلجويي از محرومين و مستضعفين عالم است.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین عاشوری امام جمعه خمام در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز پیوند اولیا و مربیان، این نهاد را یکی از قدیمی ترین نهادهای مدنی توصیف کرد و گفت: پیوند اولیا و مربیان در واقع يک نوع همکاري بين خانه و مدرسه جهت تعليم و تربيت صحيح و بهتر نونهالان و نوجوانان است.

وی با بیان این که محرم ماه حزن و اندوه اهل بیت است گفت: در اين ماه، فقط خاندان اهل بيت به شهادت نرسيدند، بلکه نيمي از دين خدا را قرباني کردند.

امام جمعه خمام در تشریح واقعه عاشورا گفت: کربلا يک منطق است نه فقط يک منطقه و ماهيت استراتژيک واقعه عاشورا به گونه‌اي است که بالقوه از ظرفيت بالايي براي تأثيرگذاري بر مخاطب جهاني برخوردار است.

حجت الاسلام عاشوری ادامه داد: پرداختن به مردي که در کمتر از نصف روز تمام هستي خويش را به قربانگاه مي‌برد تا در موضع و موقف شهادت، پرچم کرامت و آزادگي را به اهتزاز درآورد و رو در روي حکومتي بايستد که براي مرگ بوزينه خليفه يک هفته در بلاد مسلمين عزاي عمومي اعلام مي‌کند؛ برافروختن آتش در خرمن نظام سلطه و دلجويي از محرومين و مستضعفين عالم است.

خطیب جمعه خمام همچنین به سخنی از فرانسیس فوکویاما اشاره کرد و اظهار داشت: براساس نظريه فرانسيس فوکوياما «شيعه پرنده‌اي است که دو بال دارد. يک بال سبز و يک بال سرخ. بال سبز اين پرنده همان مهدويت و روحيه عدالت‌خواهي اوست و بال سرخ‌شيعه، شهادت‌طلبي است که ريشه در کربلا دارد. او سينما را بعنوان مؤثرترين عامل براي نابودي مقاومت شيعي مي داند و «هاليوود» را از لحاظ فرهنگي، بهترين جايگزين اسلام معرفي مي کند.

امام جمعه خمام همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مدیران رسانه ملی اشاره کرد و گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقي ماندن نام «جمهوري اسلامي» و حتي حضور يک معمم در رأس آن مهم نيست، مهم آن است که ايران تأمين کننده اهداف امريکا، صهيونيسم و شبکه قدرت جهاني باشد.

 

انتهای پیام/29


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads